رونمایی از ضریح‌پوش ۱۲۵ ساله مضجع امام رضا(ع)

یکی از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین پوشش‌های ضریح مطهر رضوی در آستانه دهه پایانی ماه صفر و در ایام سوگواری شهادت امام رضا (ع) طی مراسمی در موزه مرکزی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، محمد حسن مهدوی‌مهر رئیس سازمان علمی - فرهنگی آستان قدس رضوی عصر یکشنبه در این مراسم گفت: این ضریح‌پوش مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) که ۱۲۵ سال قدمت دارد، متعلق به ضریح سوم مرقد مطهر معروف به ضریح فولادی است.

وی با تاکید بر لزوم نمایش چرخشی اشیا موزه‌ای افزود: اشیا موزه‌ای، ثروت ملی و پشتوانه مالی کشور است و ثروتی است که قوام کشور با آن ثروت ارتباط دارد واز طرفی هم آثار فرهنگی و سرمایه تمدنی ماست که باید به نمایش عمومی درآید.

رئیس سازمان علمی - فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: برای نمایش آثار تاریخی باید از جدیدترین و پیشرفته‌ترین شیوه‌ها استفاده کرد که این یکی از مباحث مورد توجه تولیت معزز آستان قدس رضوی است.

وی با اشاره به ارزش مالی بسیار بالای اشیا تاریخی موزه‌ای گفت: اینکه آثاری هم به نمایش درآیند و هم صیانت شوند، استانداردهای بین‌المللی و هزینه‌های سنگینی را در پی دارد و نیاز است که در بودجه موزه‌ها دیده شود.

کد خبر 448023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.