استقبال اندک از پارکینگ‌های طبقاتی بیرجند

شهردار بیرجند با بیان اینکه ظرفیت سه طبقه پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری بیرجند خالی است، گفت: متاسفانه در کوچه‌های اطراف این خیابان با انبوهی از ماشین‌های پارک شده روبرو هستیم.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید اظهار کرد: بیرجند شهری با قدمت دیرینه در حوزه فرهنگ است که این مسئله در همه ابعاد و از جمله در موضوعات ترافیکی باید خود را نشان دهد.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری باید بر مبنای تخصص و کار کارشناسی پیش رود چرا که در غیر این صورت با آسیب روبرو خواهیم شد.

شهردار بیرجند با اشاره به موضوع پارکینگ‌های خیابان جمهوری و منتظری بیرجند و گلایه‌های طرح شده در این زمینه ادامه داد: حاشیه خیابان‌ها به هیچ وجه محل پارک و توقف چند ساعته خودرو نیست و موجب تضعیف حقوق شهروندان می‌شود.

شهردار بیرجند گفت: با اجرای طرح ترافیکی جدید در خیابان جمهوری می‌خواستیم کسبه و اصناف را به سمت استفاده از پارکینگ طبقاتی هدایت کنیم و پارکینگ حاشیه خیابان تنها برای توقف‌های موقتی و کوتاه مدت باشد.

جاوید اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در فرهنگ نمونه و الگو باشیم باید به سمتی برویم که خود اصناف داوطلبانه با استفاده از حمل و نقل عمومی و یا در صورت امکان پیاده به سمت محل و کسب و کار خود بیایند.

وی با بیان اینکه در سطح شهر بیرجند به اندازه کافی پارکینگ طبقانی نداریم، عنوان کرد: متأسفانه در خیابان جمهوری گاه حاشیه خیابان محل توقف خودروی کارمندان بانک یا کسبه‌ای شده است که چندین ساعت و صبح و عصر وسیله نقلیه خود را پارک می‌کنند.

شهردار بیرجند ادامه داد: این مسئله موجب اذیت و سلب حقوق شهروندانی شده که می‌خواهند توقف کوتاه مدتی برای مراجعه به بازار داشته باشند.

جاوید گفت: در حال حاضر سه راه استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده از پارکینگ طبقاتی و استفاده از پارکینگ حاشیه خیابان و پرداخت هزینه برای پارک برای کسبه و اصناف بازار بیرجند و اطراف خیابان جمهوری وجود دارد.

منبع: مهر

کد خبر 447974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.