۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
خیز درخت گردو برای اسکار

فیلم سینمایی درخت گردو در آبان‌ماه یک هفته در کردستان اکران خواهد شد تا شانس حضور در مراسم جوایز اسکار به عنوان نماینده ایران را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مهم‌ترین شرط‌های اسکار برای داوری و قضاوت فیلم‌ها، اکران عمومی آثار حداقل برای هفت روز است. بدین ترتیب هر اثری که بخواهد در مراسم جایزه اسکار حضور داشته باشد، باید حداقل یک هفته به صورت عمومی رنگ پرده نقره‌ای را دیده باشد.

در سال جاری و با توجه به شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از آثار مهم سینمایی در جهان شرایط اکران عمومی پیش نیامد و همین مسئله باعث شد تا برخی کارگردانان راهکارهای دیگری را برای معرفی اثر خود به آکادمی در پیش بگیرند.

یکی از آثار سینمای ایران که در بین گزینه‌های معرفی به اسکار بود، «درخت گردو» است. فیلمی درباره بمباران شیمایی سردشت که محمدحسین مهدویان آن را ساخته و پیمان معادی و مهران مدیری در آن ایفای نقش کرده‌اند.

طبق اعلام مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی نمایش این فیلم قرار است از هشتم تا ۱۳ آبان‌ماه در کردستان اکران عمومی شود. به نظر می‌رسد این تصمیم سازندگان درخت گردو برای حضور احتمالی این فیلم در اسکار باشد.

البته درخت گردو رقبای مهمی همچون «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی و «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری را در کنار خود می‌بیند. رقبایی که در جشنواره فیلم ونیز حاضر بودند و جوایز مختلفی به دست آوردند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 447964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.