رجایی: مخالف تمرکز مسکن‌مهر لنجان در فولادشهر بودم

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حل مشکل مسکن در شهرستان لنجان، گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، مخالف تمرکز مسکن در فولادشهر بودم؛ چراکه شهرها و روستاهای شهرستان، این ظرفیت را داشت که این پروژه برای متقاضیان در محل زندگیشان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رجایی در نشست با اعضا شورای اسلامی و شهردار زرین شهر با اشاره به اهمیت بودجه نویسی در شهرداری‌ها اظهار کرد: تحقق بودجه شهرداری برای این مجموعه یک افتخار به شمار می‌آید، اما اینکه این بودجه به چه قیمتی محقق شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستیابی به آن نباید نارضایتی شهروندان را رقم بزند.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی امروز انتظار می‌رود از سوی شهرداری‌ها به شهروندان فشار مضاعف وارد نشود، چراکه این فشارها در نهایت باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد؛ بنابراین مدیریت شهری باید با احصاء کدهای درآمدی جدید و برنامه‌ریزی به سمت کسب درآمدهای پایدار برای اداره و آبادانی شهر حرکت کند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس گزارشات ارائه شده، مشکلات شهر احصاء شده، اما موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد ارائه راهکار و راه برون رفت از مشکلات است تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف همچون اتمام پروژه‌های نیمه تمام، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و… موفق عمل کنیم.

رجایی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان، طرح جامع شهری، برنامه‌ای است که برای اداره شهر در میان‌مدت و بلندمدت تهیه و تدوین می‌شود. در این طرح‌ها مباحث اقلیمی، باورهای فرهنگی، نیازهای شهروندان و دورنمای توسعه شهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگ‌سازی بخش‌های مختلف در مسیر توسعه شهر، یکی از اهداف اصلی تدوین طرح‌های جامع شهری به شمار می‌آید، اما شاهد این هستیم که برخی از مدیران شهری و اعضا شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان لنجان، به نوع تدوین طرح‌های جامع شهرهای خود معترض هستند.

نماینده مردم لنجان اظهار کرد: با ایراداتی که به طرح جامع زرین شهر وارد شده، نیاز است مدیریت شهری اعتراض خود را اعلام کند تا این طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بازنگری قرار گیرد؛ چراکه اصلاح برخی موارد در طرح تفصیلی شهر وجود ندارد.

رجایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت تا در نشست با وزیر راه و شهرسازی، چالش طرح‌های جامع چند شهر شهرستان لنجان همچون زرین شهر، باغ‌بهادران و … مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم مشکلات این طرح را با مذاکرات و بررسی‌های کارشناسی مرتفع کنیم.

وی با اشاره به لزوم حل مشکل مسکن در شهرستان لنجان، گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، مخالف تمرکز مسکن در فولادشهر بودم؛ چراکه شهرها و روستاهای شهرستان، این ظرفیت را داشت که این پروژه برای متقاضیان در محل زندگیشان اجرا شود.

نماینده مردم لنجان با بیان اینکه مردم شهرها و روستاهای شهرستان آداب و سنت‌ها محل زندگی خود را دوست دارند، اضافه کرد: تمرکز مسکن در فولادشهر هیچ‌گونه پیوست امنیتی، فرهنگی و… نداشته و بر اساس گزارشات ارائه شده، این مسئله باعث بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. نباید فراموش کرد که هر شهر و منطقه باید هویت اجتماعی خود را حفظ کند، چراکه با از بین رفتن هویت اجتماعی خُرد، هویت ملی نیز تحت تأثیر خواهد گرفت.

رجایی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان لنجان، گفت: با مذاکرات صورت گرفته، تعدادی واحد مسکونی جدای از سهمیه در نظر گرفته شده در این طرح، به شهرهای مختلف همچون زرین شهر، چرمهین و… اختصاص پیدا کرد. در تلاش هستیم ۱۵۰ واحد پیش بینی شده در زرین شهر را به ۲۵۰ واحد افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در تلاش هستیم با افزایش تعاملات و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و با مدیریت واحد مشکلات پیش رو، اراضی غرب دانشگاه پیام نور زرین شهر را مرتفع کنیم تا به نتیجه مثبت که سبب افزایش اعتماد مردم می‌شود دست پیدا کنیم.

نماینده مردم لنجان بهره برداری از پروژه پارک سوار زرین‌شهر را یک مطالبه مردمی خواند و افزود: این پارک از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهرداری به شمار می‌آید که بهره برداری از آن به طول انجامیده و باید تکلیف آن مشخص شود.

رجایی تصریح کرد: چنانچه زمینه لازم برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در این پروژه وجود داشته باشد و مدیریت شهری تصمیم بر استفاده از آنها داشته باشد، سرمایه گذار برای حضور در چنین پروژه‌ای وجود دارد، اما نیاز است تکلیف کاربری این پروژه مشخص شود تا بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به حل مشکلات شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، در پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر تاکنون ۱۲.۵ میلیارد تومان از سوی شهرداری هزینه شده که ارزش روز آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم لنجان اظهار کرد: با توجه به طراحی اپلیکیشن‌هایی که در خصوص اعلام بار وجود دارد، قطعاً شاهد تغییر روند آن خواهیم بود؛ از این رو نیاز است با چشم‌انداز طولانی مدت، کاربری فعلی این پروژه را به سمت و سویی همچون تولید یخچال، کفی تریلر و… سوق داد تا این شهرک در کنار کاربری تعریف شده روند صنعتی نیز به خود بگیرد.

کد خبر 447955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 0
    سلام با این تفاسیر ایشان نماینده مردم زرین شهر هستند نه نماینده مردم شهرستان لنجان در این نشست فقط از کارهای که برای زرین شهر میخواهد انجام بدهد صحبت کرده است
    • فولادشهر قلب لنجان IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      1 0
      دوست عزیز دقیقا درست میگه چون این آقا نماینده زرینشهر هستش نه لنجان توی سی و نه سال سن که گرفتم حداقل پنج دوره ازنمایندگان رو دقیق به یاد دارم چهار دوره کوهکن که اونم واسه زرینشهر نماینده بود و بودجه فولادشهر رو ازش میزد میداد زرینشهر چون خودشم رییس برنامه و بودجه مجلس بود فقط منصوری خوب بود که یک دوره گذاشتن بیادش و این دوره آخری رد صلاحیتش کردن بدون دلیل
  • رضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    در طول سالها فولادشهر محروم از امکانات نگه داشته شده در صورتی پتانسیل های زیادی در این شهر وجود دارد
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 1
      آقا رضا تفرقه اندازی نکن سایت مشاغل فولادشهر میلیاردی شده رونق گرفته لنجان توی این چندسال خیلی بی مهری بهش شده یک بیمارستان در شهری به این بزرگی واقعآ بی مهری بزرگی ست زرین شهری وفولادشهری نداریم همه برادر برابریم .خدا قوت به نماینده مان بدهد.برا هم جا آبادانی بیاورد
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    با عرض سلام وتبریک به نماینده محترم لنجان انشالله شهرک مشاغل شهری هم رونقی بگیردوبعد ۵سال سرمایه گذاری مردم بشود ازآنجا بهرورداری شود۰
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 0
    اگه فولادشهر اینقدر که میگید برای شهرستان ضرر داشته،نماینده محترم تلاش کنه تا فولادشهر به یک شهرستان ویژه تبدیل بشه و از شهرستان لنجان جدا بشه . البته صنعت مادر این شهر-ذوب آهن-رو هم بهش برگردونن تا توسعه و ظرفیت توسعه معلوم بشه
  • علی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 0
    سلام به مخاطبین عزیزاین نماینده محترم طوری حرف زده که انگار فولاد شهر اصلا از ایران نیست چون میگه عادات اجتماعی روستای یان به مرور ازبین میره که باعث میشه آداب وفرهنگ ملی ازبین بره در هرصورت خودکرده را تدبیر نیست ازآن روز این شهر ویرانه شد که نان آورش مرد بیگانه شد