عبداللهی: رویارویی با تهدیدات نوین نیازمند رویکرد نو در حوزه دفاع است

معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل باید یک گام از همه جلوتر باشد، گفت: با ظهور تهدیدات نوین مانند تهدیدات سایبری، الکترونیکی جنگ‌های آینده بسیار متفاوت خواهند بود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل، مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاونین و مدیران این سازمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و محور مقاومت و سالار شهیدان جبهه مقاومت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل از جمله مأموریت‌های نیروهای مسلح است که ما در دوران دفاع مقدس خلاء آن را احساس کردیم.

عبداللهی افزود: بحث ارتقای تاب‌آوری و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی از جمله موضوعات راهبردی در لایه دفاعی کشور است که با تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و قرار گرفتن سردار جلالی در صدر آن اقدامات شایان توجهی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مدل اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور این است که باید یک گام جلوتر از بقیه همه باشد، تصریح کرد: این وظیفه به ویژه در شرایط فعلی که تهدیدات متنوع‌تر، پیچیده‌تر و متفاوت‌تر از همیشه است بیشتر اهمیت خود را نشان می‌دهد.

برای رویارویی با تهدیدات نوین نیازمند رویکرد نو در حوزه دفاع هستیم

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای مواجهه با تهدیدات نوین نیازمند رویکرد، فکر و اندیشه نو در حوزه دفاع هستیم، اظهار کرد: اهمیت کار پدافند غیرعامل را بیش از همه ما فرماندهی معظم کل قوا دریافتند و این سازمان نیز بر اساس تدبیر ایشان تشکل شده است.

عبداللهی ادامه داد: اگر روزی سازمان‌ها و بخش‌های مختلف کشور در زمینه اقدامات مرتبط با تاب‌آوری زیرساخت‌ها پراکنده کار می‌کردند امروز با همت سازمان پدافند غیرعامل کشور، این اقدامات به خوبی هدایت و راهبری شده و مثمر ثمر واقع می‌شود. برای نمونه شکل‌گیری ساختار ادارات کل پدافند غیرعامل در استانداری‌ها سبب شده تا این اقدامات در استان‌ها نیز پیگیری شده و کار پیشرفته‌تر و گسترده‌تر دنبال شود.

وی با بیان اینکه خلاء پدافند غیرعامل در دوران دفاع مقدس به مدد سازمان پدافند غیرعامل کشور پر شده است، تصریح کرد: اقدام و پیگیری‌های سازمان پدافند غیرعامل سبب شد تا بسیاری از خلاء‌های قانونی در حوزه پدافند غیرعامل پر شود و با درک اهمیت پدافند غیرعامل، از برنامه چهارم توسعه به بعد، سازمان پدافند غیرعامل موضوعیت و مصوبه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه با عنایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و پیگیری‌های سردار جلالی جلسات کمیته دائمی پدافند غیرعامل به‌طور مستمر تشکیل می‌شود، تصریح کرد: معدود مجموعه‌هایی در کشور از اختیارات مشابه با اختیارات این کمیته برخوردارند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، بسیاری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی همچون وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی کشور، توجه به ضوابط پدافند غیرعامل را جز موضوعات مورد توجه خود قرار دهند و اقدامات بسیار مؤثری در این زمینه انجام شده است. اینها همه نقطه قوت و نشان دهنده پیشرفت در کارهاست.

وی با بیان اینکه باید اقدامات بیشتری جهت تغییر نگرش مدیران نسبت به موضوعات پدافند غیرعامل انجام دهیم، تاکید کرد: باید مردم را در این حوزه آموزش داده و آگاهی ببخشیم چون هرچقدر ما ساختار را تقویت کنیم تا وقتی مردم توجیه نشوند در عمل با مشکل روبرو می‌شویم. در این زمینه استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه رسانه ملی بسیار مهم و حیاتی است.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح اگر مردم به خوبی در مورد موضوعات پدافندی آموزش ببینند موضوع مدیریت بحران و عبور از آن را تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه با ظهور تهدیدات نوین مانند تهدیدات سایبری، الکترونیکی جنگ‌های آینده بسیار متفاوت خواهند بود، تصریح کرد: با توجه به این موضوع سازمان پدافند غیرعامل کشور باید از پویایی و پیش‌برندگی لازم در احصا و راه‌های مقابله با تهدیدات نوین برخوردار باشد. سازمان پدافند غیرعامل کشور باید اولویت‌ها را مشخص کند و توان اصلی را روی اولویت‌ها همچون حوزه سایبری بگذارد.

عبداللهی با بیان اینکه رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح اهمیت بسیاری برای پدافند غیرعامل قائل است، تصریح کرد: کار سازمان پدافند غیرعامل کشور راهبردی، سنگین و حساس است زیرا مغز متفکر کل کشور در حوزه پدافند غیرعامل است و در جلوگیری از غافلگیری‌ها وظیفه‌ای بسیار حساس و حیاتی است.

وی با تشکر از زحمات رئیس، معاون و کارکنان سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین تصریح کرد: این سازمان را سازمانی پویا، راهبردی و تأثیرگذار می‌دانیم و اعلام می‌کنیم ستاد کل تمام قد پشتیبان سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از خدمات ارزنده سردار زارعی برای وی آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد و خاطرنشان کرد: حضور وی در مقام جانشین ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور، کمک خوبی برای سردار جلالی بود که کاملاً دلسوزانه و متفکرانه در خدمت اهداف این سازمان، انجام وظیفه کردند.

عبداللهی همچنین با اشاره به تجارب سردار ساسانی تصریح کرد: سردار ساسانی در هر جا مشغول خدمت بوده‌اند خدمات ارزنده‌ای را ارائه و نیروهای ارزنده‌ای تربیت کرده‌اند و تجارب ذی‌قیمتی اندوخته‌اند.

وی یادآور شد: اشراف بر دانش تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل و تجربه و تعهد سردار ساسانی، می‌تواند کمک مؤثری در برنامه‌ریزی و پیشبرد امور در مقام جانشینی سازمان پدافند غیرعامل باشد.

سازمان پدافند غیرعامل کشور بر اساس یک تفکر راهبردی شکل گرفته است

سردار محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور یک سازمان راهبردی از نظر سطح، روش برنامه‌ریزی و مدیریت است، اظهار کرد: این سازمان بر اساس یک تفکر راهبردی شکل گرفته است و مادامی که این تفکر در آن ساری و جاری باشد پویا و تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه چابکی سازمان پدافند غیرعامل کشور سبب شده است که این سازمان منشأ اقدامات خوب و ارزنده‌ای باشد، تصریح کرد: پدافند غیر عامل با وجود برخی کمبودها، عالمانه، بر مبنای منظومه فکری و چارچوب علمی، هماهنگ، یکپارچه و هوشمند در جهت اهداف و مأموریت‌ها به پیش خواهد رفت.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به توفیقات سازمان در پیشبرد امور در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: این در حالیست که امکانات زیادی در اختیار نداشتیم با این وجود در بسیاری از حوزه‌ها از جمله در تدوین قوانین راهبردی و بالادستی توفیقات متعددی کسب شده است.

ساسانی افزود: با وجود ویژگی‌ها و نقاط قوت ریاست و کارکنان سازمان پدافند غیرعامل کشور، با صلابت و صمیمیت، در راستای اهداف سازمان گام برخواهیم داشت و شخصاً تمام توان خود را برای این منظور به‌کار خواهم گرفت.

در این مراسم، سردار محسن ساسانی که پیش از این معاونت امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور را بر عهده داشت با حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان جانشین رئیس سازمان معارفه شد و از خدمات سردار علی اصغر زارعی تقدیر به عمل آمد. همچنین سردار مسعود داریوندی به عنوان معاون امور زیربنایی سازمان معرفی شد.

سردار زارعی جانشین پیشین سازمان پدافند غیرعامل کشور مدتی است که در بستر بیماری است.

کد خبر 447953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.