بیانیه حزب اتحاد ملت اصفهان در رابطه با صیانت از حقوق شهروندان

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شعبه استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای بر لزوم صیانت از حقوق شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و سخنی درست و استوار بگویید. (سوره مبارکه احزاب آیه ٧٠)

اصول سوم، دهم، بیستم و بیست و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حقوق همه جانبه افراد اعم از زن و مرد و برخورداری از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او تأکید نموده است.

منشور حقوق شهروندی نیز در باب حق آزادی و امنیت شهروندی بر حق همه شهروندان از امنیت جانی، مالی، حیثیتی و حقوقی، قضائی، شغلی، اجتماعی و نظایر آن تأکید نموده و بیان داشته که هیچ مقامی نباید به نام تأمین امنیت، حقوق و آزادی‌های مشروع شهروندان و حیثیت و کرامت آنان را مورد تعرض و تهدید قرار دهد.

در روزهای گذشته مطالبی به نقل از آیت الله طباطبایی نژاد نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان شد که موجبات نگرانی و بروز واکنش‌های مختلف در بین مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی را فراهم کرد. واکنش‌ها و ابراز دل نگرانی‌هایی که ریشه در حافظه تاریخی مردم شهر اصفهان دارد چرا که سخنان ایشان ناخودآگاه حوادث تأسف بار و تلخ سال‌های نه چندان دور این شهر را یادآوری می‌کند.

روزهایی که اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای نه تنها زندگی قریب به ١٢ تن از زنان این شهر را به تاریکی کشاند بلکه تا مدت‌ها ترس و اضطراب و بیم قربانی دیگر؛ بر شهر حاکم بود. اگرچه زنان قربانی اسیدپاشی در آن روزها، امروز استوار برای مبارزه با خشونت و ارتقای حمایت‌های قانونی از قربانیان این گونه جرایم فعالیت می‌کنند و رنج و درد ناشی از سوختن جان و جسمشان را به امید برای بودن و ساختن تبدیل کرده اند، لیکن عدم معرفی عاملان این حادثه چشمان جامعه را برای اجرای عدالت منتظر گذاشت و امروز زخم کهنه مردم بار دیگرتازه شد. اینک بیم آن می‌رود که متحجرانی که هیچگاه درک و فهم درستی از حقیقت و روح دین رحمانی اسلام و آداب و اصول امر به معروف و نهی از منکر و تساهل و مدارا نداشته اند، دست به اقداماتی خودسرانه در جهت ناامن نمودن فضای عمومی جامعه زنند.

باعنایت به آنکه یکی از اهداف حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و شعبه اصفهان، تلاش برای پیاده کردن همه اصول قانون اساسی من جمله فصل سوم؛ حقوق ملت است و از آنجایی که یکی از خط مشی‌های پیش روی آن نقد برنامه‌ها، مواضع و رفتار کارگزاران نظام و تحلیل عملکرد آنان بر اساس وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد، ضمن ابراز نگرانی از فضای بوجود آمده و هشدار به مسؤلان امر در استان، صدور بیانیه از طرف دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان را به فال نیک گرفته و از پاسخ گویی به خیل انتقادات و دلنگرانی های مطرح شده ابراز امیدواری می‌نماید.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شعبه اصفهان تقاضا دارد همانگونه که امام جمعه محترم در هنگام شیوع و فراگیری بیماری کووید ١٩ بر لزوم رعایت مسائل بهداشی و تمکین به تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا، در چندین نوبت اقدام به مصاحبه و ایراد خطبه و تبیین و تشریح آن نمودند، با هر وسیله و ابزار ممکن نسبت به ایجاد اطمینان خاطر همه شهروندان خصوصاً بانوان محترم شهر در برقراری امنیت و آسایش عمومی آنان و مقابله با هرگونه حرکت غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه، در این دوران فراگیری و وضعیت نابسامان اصفهان به لحاظ بیماری کووید ١٩ اقدام نمایند.

از دیگر سو شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه نیازمند آن است که مسئولان و کارگزاران نظام ضمن توجه به مشکلات معیشتی و مسائلی هم چون بیکاری و ناامنی شغلی، اختلاس، گرانی، تعداد رو به افزایش کارتن خواب‌ها، کودکان کار، زنان آسیب دیده و … به امر به معروف و نهی از منکر در این خصوص اقدام نمایند و از دیگر سو با عنایت به حضور اجتماعی پررنگ زنان ایرانی با استمداد از ایشان جهت مشارکت در حل مشکلات کشور در مسیر توسعه پایدار بر وفاق و همدلی ملی بیفزایند.

کد خبر 447934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.