تلاش نیروی مسلح برای اجرای بیمه مراقبت از سالمندان

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: برای اولین بار طرح خدمات طولانی مدت مراقبت از سالمندان را پیش‌بینی کردیم و موفق شدیم بعد از سال‌ها پیگیری در سال گذشته مجوزهای لازم را اخذ کنیم، گفت: اکنون در زمینه اجرا تلاش می‌کنیم و سعی داریم به سرعت اجرای بیمه مراقبت از سالمندان را عملیاتی کنیم.

به گزارش ایمنا، امیر نجفی‌پور در «همایش مجازی نگاهی نو به مسئله سالمندی در ایران»، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور ما طرح خدمات طولانی مدت مراقبت از سالمندان را پیش‌بینی کردیم که موفق شدیم بعد از سال‌ها پیگیری، سال گذشته مجوزهای لازم را اخذ کنیم. حتی برای بخش مکمل نیز برنامه‌ریزی کردیم و در بیمه کوثر که از زیرمجموعه‌های سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است برنامه‌ریزی و فکر کردیم، اکنون در زمینه اجرا تلاش می‌کنیم و سعی داریم به سرعت اجرای بیمه مراقبت از سالمندان را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه کارهای متعددی را برای خدمت به سالمندان طی سال‌های گذشته انجام دادیم، به پارک رشد اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی خوب و پیشرویی از طریق مؤسسه توانمندسازی انجام شد؛ پارک رشدی پیش‌بینی شد و در آنجا دانشکده‌ای برای آموزش در جهت کارآفرینی پیشکسوتان و فرزندانشان طراحی کردیم و این محدوده را برای سلامت پیشکسوتان هم برای مشاوره‌های مختلف و هم ورزش و برخی از کارها که در محدوده کسب و کار است، توسعه می‌دهیم.

نجفی‌پور ادامه داد: در زمینه کارآفرین کردن پیشکسوتان و فرزندانشان، کوکباز (کسب و کارهای بازنشستگی) را طراحی کردیم که سال گذشته جشنواره منتخبین کارآفرینان پیشکسوتان را برگزار کردیم و اکنون زیرساخت‌های کوکباز در فضای مجازی آماده است و فروشگاهی نیز تدارک دیده شده است. کوکباز زیر ساختی است که باید بیش از این برای کارآفرین کردن پیشکسوتان و فرزندانشان توسعه یابد.

وی با اشاره به مراقبت در منزل، پرستاری و مراقبت‌های سالمندی گفت: یکی از بهترین راه‌حل‌ها این بود که از پیشکسوتان سالمند در منزل خود مراقبت کنیم و توسط آشناترین افراد این کار را انجام دهیم، ما قبلاً هزینه‌ها را پرداخت می‌کردیم، اما این باید به مؤسسات پرداخت می‌شد و از طریق مؤسسات مراقبت، افراد معرفی می‌شدند که این باعث می‌شد در امر مراقبت، مراقبت توسط کسانی انجام شود که برای سالمند ناشناس بودند.

به گزارش ایسنا، نجفی پور ادامه داد: طرح مهتاب را پایه‌ریزی کردیم که بر اساس آن، با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان بیمه خدمات درمانی دوره‌های مراقبت از سالمندان را طراحی کردیم تا افرادی که می‌خواهند از سالمندان خود مراقبت کنند، دانش لازم را داشته باشند و حتی مدرک رسمی برای اشتغال به این کار داشته باشند.

کد خبر 447929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.