علامت جدید بیماری کرونا در بزرگسالان چیست؟ 

محققان پیش از این متوجه شده بودند که کودکان مبتلا به کرونا از سندروم التهابی چند سیستمی رنج می‌برند، اما در حال حاضر ثابت شده است که این سندروم می‌تواند بزرگسالان را نیز درگیر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این سندروم التهابی چند سیستمی مرتبط با کرونا موسوم به MIS-C در میان کودکان گزارش شده بود، اما محققان متوجه شدند که این نوع سندروم در میان بزرگسالان نیز ممکن است رخ دهد. این نوع سندروم که در میان بزرگسالان با نام MIS-A شناخته می‌شود یک بیماری شدید است که چندین عضو بدن را هدف قرار داده و باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود.

تعداد زیادی از افراد در هر دو نوع سندروم یا به ویروس کووید -۱۹ آلوده بودند و یا در خون آن‌ها آنتی بادی ویروس کرونا وجود داشت. این موضوع نشان می‌دهد این افراد اخیراً به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ البته هنوز تعداد بزرگسالان MIS-A در مقابل کودکان مبتلا به MIS-C کمتر است. متخصصان اولین کودکان مبتلا به سندروم التهابی چند سیستمی را در فصل بهار شناسایی کردند.

بر اساس گزارشات اعلام شده، کودکان مبتلا به این نوع سندروم معمولاً علائمی مانند تب، دل‌درد، اسهال، استفراغ، گردن درد، خستگی و مشکلات پوستی را تجربه می‌کنند و اغلب لازم است در بیمارستان بستری شوند. در طول تابستان چندین گزارش از بزرگسالان مبتلا به سندروم التهابی چند سیستمی منتشر شد که ۲۷ مورد از این افراد در آمریکا و انگلستان زندگی می‌کردند.

علائم مشاهده شده در بزرگسالان شامل تب، مشکلات گوارشی و پوستی و بسیار شبیه علائم گزارش شده در میان کودکان مبتلا به این سندروم بود. علاوه بر این برخی بیماران از درد قفسه سینه یا تپش قلب رنج می‌برند. همچنین نشانگرهای التهاب نیز در بین تمام افراد مبتلا به سندروم التهابی چند سیستمی افزایش یافت. هنوز دلیل قطعی ابتلا به MIS-C و MIS-A مشخص نشده است؛ بنابراین باید در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا علاوه بر تعیین دلیل بروز این سندروم، تاثیرات بلند مدت آن نیز مشخص شود.

کد خبر 447841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.