طرح اجرای بزرگترین پیاده‌راه کشور در رشت

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت، گفت: پیاده‌راه محوری و پیاده‌راه سازی یکی از سیاست‌های اصلی شورای دوره پنجم است.

سیدامیرحسین علوی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی رشت، یکی از سیاست‌های اصلی شورا ترویج ساخت پیاده راه و ایجاد فضای لازم برای پیاده‌روی و استفاده از وسایل حمل و نقل سبک و بدون آلایندگی مثل دوچرخه در این شهر بوده است.

وی افزود: طرحی در زمینه پیاده‌راه‌سازی در رشت وجود دارد که در صورت اجرا به یکی از بزرگترین مسیرهای پیاده‌روی در کشور و حتی منطقه تبدیل خواهد شد. این طرح از تالاب عینک آغاز و تا بافت مرکزی شهر، نزدیک بقعه خواهر امام به پایان رسیده و بیش از ۲۰ کیلومتر مسافت دارد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح فعلاً متوقف شده، زیرا یک پل باید در داخل پارک جنگلی چمارسرا احداث شود. علی‌رغم اینکه ساخت این پروژه در دوره چهارم شورا در قالب بازآفرینی شهری گنجانده و مصوب شد، اما در دوره پنجم مورد توجه اعضای شورا قرار نگرفت و اجرا نشد و دلیل آن تغییرات مکرر در اعمال سیاست‌ها بود.

علوی تغییر مداوم شهردار را یکی دیگر از دلایل اجرا نشدن این طرح دانست و گفت: رشت نسبت به اقلیمی که دارد، نیازمند توجه ویژه به اجرای چنین طرح‌هایی است. که امیدواریم در یک سال پایانی در دستور کار اعضای شورا قرار بگیرد و اجرا شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت، در خصوص اجرای جاده سلامت در این شهر، افزود: در کنار تالاب عینک مسیری کمتر از یک کیلومتر در قالب جاده سلامت احداث و مقرر شده که در سال آینده دور تالاب به طور کامل در قالب بازآفرینی شهری، رینگ بسیار خوبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری اجرا شود.

وی افزود: امسال طرحی را در کمیسیون عمران و توسعه شهری تصویب کردیم که طی آن خیابان‌هایی که در آینده در شهر رشت احداث خواهد شد، باید خط ویژه دوچرخه در آن طراحی و ساخته شود. به طوری که شهروندان بتوانند با ایمنی و آسایش کامل بدون آلایندگی دوچرخه سواری کنند.

علوی اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری هم به تازگی قراردادی در شهرداری رشت منعقد کردیم تا بتوانیم با کمک سرمایه گذاران دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند را در این شهر راه اندازی کنیم و امیدواریم بخشی از این طرح تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه رشت با اقلیمی که دارد باید در کشور به عنوان یک شهر گردشگری سلامت مورد توجه باشد، افزود: طرحی را دوره پنجم شورا مصوب کردیم تا یک شهری در مقیاس کوچک‌تر در جنوب شهر رشت که هنوز اقلیم طبیعی خود را حفظ کرده و بسیاری از جنگل‌های طبیعی و آبگیرهای بزرگ در آنجا قرار دارد احداث کنیم.

علوی اظهار کرد: این شهر با شاخصه‌های زیست محیطی و توسعه پایدار در کنار بیمارستان‌های در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی احداث می‌شود که می‌تواند به یک قطب گردشگری سلامت در کنار سایر ظرفیت‌های شهر رشت تبدیل شود اما تحقق این امر، نیازمند همکاری بسیار خوب تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

کد خبر 447638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.