۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کمبود زمین در بیستون

شهردار بیستون کمبود زمین در این شهر را از معضلات پیش‌روی حوزه مدیریت شهری آن برشمرد.

به گزارش ایمنا، شورش فرامرزی با اشاره به کمبود زمین شهری در بیستون اظهار کرد: در حال حاضر زمین ذخیره‌ای برای ساخت و ساز نداریم و از سال ۱۳۹۵ معضل صادر پروانه‌های ساختمانی موجب کاهش شدید درآمدهای شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هکتار اراضی در نزدیکی شهر بیستون قرار دارد گفت: پیگیر الحاق این زمین‌ها به شهر هستیم تا از این طریق محدوده شهر را وسعت داده و ساخت و سازهای شهری را به آن سمت ببریم.

شهردار بیستون با اشاره به وجود کاجستان ۱۱۲ هکتاری در نزدیکی شهر بیستون گفت: متأسفانه آن طور که باید به این کاجستان رسیدگی نمی‌شود و کاج‌های آن با بارندگی‌های سالیانه آبیاری می‌شوند و این در حالی است که این کاجستان می‌تواند به بهترین فرصت گردشگری برای بیستون تبدیل شود.

فرامرزی تصریح کرد: اگر این کاجستان از منابع طبیعی به شهرداری کرمانشاه واگذار شود، ضمن رسیدگی مناسب به آن می‌توانیم آن را تبدیل به یک فرصت گردشگری برای شهر کنیم.

وی با بیان اینکه بیستون برند گردشگری کرمانشاه است گفت: این شهر برای توسعه گردشگری نیازمند اعتبارات ویژه ای است و طبق دستوری که استاندار کرمانشاه دادند قرار است ساخت المان‌های گردشگری از جمله اِلمان شیرین و فرهاد را پیگیری کنیم تا بتوانیم به تغییر فضای شهر به سمت گردشگری کمک کنیم.

شهردار بیستون به مشکلات ترافیکی در محدوده شریان اصلی شهر به سمت شهر سنقر اشاره کرد و افزود: اگر مصوبه شورای ترافیک استان را داشته و بتوانیم اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی برای تملک اراضی اطراف این مسیر را جذب کنیم، می‌توانیم مشکلات ترافیکی در این محدوده را رفع کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 447629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.