تعامل بیشتر دانشگاه‌های اصفهان با شهرداری/ سوئیس تمایل به گسترش همکاری‌ها دارد

مسئول میز سوئیس در دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو، اظهار کرد: امیدوار هستیم که دانشگاه‌های اصفهان در تعامل بیشتر با شهرداری، ابتکار عمل را به دست بگیرند و اهداف متعالی را برای آموزش مادام‌العمر عملیاتی کنند.

دکتر سیما فاخران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاهی مرجع است و تمامی دانشگاه‌های وزارت علوم به منظور توسعه همکاری‌های آکادمیک با سوئیس و انجام پروژه‌ها و پژوهش‌های مشترک، تحت پوشش این دانشگاه قرار می‌گیرند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسئول برقراری ارتباط سوئیس با دانشگاه‌های زیر نظر وزارت درمان و علوم پزشکی است و دانشگاه صنعتی هدایت سایر دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم را به منظور توسعه همکاری‌های مشترک با سوئیس بر عهده دارد.

مسئول میز سوئیس در دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا همکاری‌های مشترک با سوئیس مانند سایر فعالیت‌ها به صورت مجازی و آنلاین انجام می‌شود و کنفرانس‌ها و ورکشاپ‌هایی که هرساله در ایران یا سوئیس برگزار می‌شد، امسال به صورت مجازی برگزار شده است.

همکاری در زمینه فناوری و تکنولوژی‌های مرتبط با کووید ۱۹

فاخران عنوان کرد: موضوع کنفرانس مجازی امسال، فناوری و تکنولوژی‌های مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و استفاده از هوش مصنوعی بود. نرم افزارهایی که افراد مبتلا را ردیابی می‌کند تا جلوی گسترش ویروس را بگیرد.

وی ادامه داد: این اپ‌ها (APP) روی موبایل نصب می‌شود و چنانچه فردی در اطراف جمعی مبتلا باشد، با هشدار دادن، جلوی گسترش ویروس را می‌گیرد. این اپلیکیشن در سوئیس توسعه پیدا کرد و به عنوان بهترین فناوری در این کشور شناخته شد.

فاخران تصریح کرد: استفاده از فاندها (FUND) و گرندهای(GRAND) پژوهشی سوئیس از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک با این کشور بوده است که از طریق صندوق حمایت از پژوهشگران سوئیس (Swiss National Science Foundation) انجام می‌شود؛ نام این صندوق در ایران (Iran National Science Foundation ) است.

وی گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران سوئیس فاندهایی را برای پروژه‌های پژوهشی مرتبط با کرونا اختصاص داد. سپس فراخوان‌ها برای اعضای هیئت علمی ارسال شد، اما به دلیل اینکه اساتید به زمان مقرر برای ارسال پروپوزال نرسیدند، مجدداً مکاتباتی شد و فراخوان بعدی زودتر از قبل، به اطلاع دانشگاه صنعتی اصفهان و همکارانی که پژوهش‌های بین رشته‌ای انجام می‌دادند از جمله اساتید علوم پزشکی رسید.

مسئول میز سوئیس در دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: با توجه به این اینکه دانشگاه صنعتی بهترین مرجع علمی در برقراری ارتباط با سایر کشورها بوده است، امیدوار هستیم همکاری‌ها با کشور سوئیس بیشتر از گذشته ادامه پیدا کند.

فاخران خاطرنشان کرد: سفر وزیر امور خارجه سوئیس به اصفهان، توجه به میز سوئیس و همکاران دانشگاهی که در انجام پروژه‌های مشترک موفق بودند، نشان از آن دارد که ما توانسته‌ایم در این سال‌ها، مؤثر عمل کنیم و توانمندهای جامعه دانشگاهی ایران را بیشتر از گذشته به سوئیس نشان دهیم.

مسئول میز سوئیس در دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: وزیر امور خارجه سوئیس بسیار خوشحال بود و تمایل به گسترش همکاری‌ها داشت؛ سفارت سوئیس در ایران نیز از دانشگاه صنعتی اصفهان و تلاش‌های بی وقفه آن برای گسترش همکاری‌های ایران و سوئیس با تمامی دانشگاه‌ها تقدیر کرد.

وی افزود: دانشگاهیان ما نیز اکنون از ظرفیت‌ها، نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های برتر دانشگاه‌های تراز اول سوئیس بهتر استفاده می‌کنند و امیدوار هستیم که این تعاملات بیش از پیش ادامه پیدا کند.

دانشگاه‌های اصفهان در تعامل بیشتر با شهرداری، ابتکار عمل را به دست بگیرند

مسئول میز سوئیس در دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو، اظهار کرد: امیدواریم که دانشگاه‌های اصفهان در تعامل بیشتر با شهرداری، ابتکار عمل را به دست بگیرند و اهداف متعالی را برای آموزش مادام‌العمر عملیاتی کنند.

فاخران تاکید کرد: از جمله این اهداف آشنا کردن بیشتر شهروندان با علوم و فناوری‌های به روز و به‌کارگیری دانش آموختگانی است که چندین سال از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها می‌گذرد، به گونه‌ای که این افراد با گذران دوره‌هایی در دانشگاه علم خود را به روز کرده و در جهت توسعه شهر اصفهان گام‌های مؤثری بردارند.

کد خبر 447626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.