۱۴۲ شکارچی غیرمجاز در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: ۱۴۲ متخلف شکار و صید در شش ماه نخست امسال در مناطق حفاظت شده این استان دستگیر شدند.

مرتضی جمشیدیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از این متخلفان ۳۵ قبضه سلاح مجاز، ۱۶ قبضه سلاح غیرمجاز، دو قبضه سلاح جنگی و ۵۲۱ مورد انواع ادوات شکار و صید شامل ساچمه، دوربین چشمی، چاقو، یک قایق، هفت کوله پشتی، پنج دستگاه تلفن همراه و دیگر ادوات کشف و ضبط شده است.

وی شمار تخلف شکار و صید در شش ماه نخست امسال را ۷۸ مورد اعلام کرد و افزود: مأموران یگان حفاظت در این مدت از ۲۶ مورد اقدام به شکار متخلفان در مناطق حفاظت شده جلوگیری کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به وقوع ۴۲ مورد شکار غیرمجاز پستانداران در این مدت، گفت: از شکارچیان متخلف لاشه ۱۳ رأس بز وحشی، هشت رأس کَل، ۱۲ رأس کَل آهو (نَر)، چهار رأس ماده آهو، یک رأس گراز، دو سمور و دو رأس قوچ و میش کشف و ضبط شده است.

جمشیدیان صید غیرمجاز آبزیان را ۶۷ مورد اعلام کرد و ادامه داد: ماهی‌های صید شده شامل ۱۰ قطعه قزل آلا، ۵۴ قطعه کپور و سه قطعه سوف بوده است.

وی اضافه کرد: از متخلفان در ۴۸ مورد شکار غیرمجاز پرندگان نیز ۱۹ قطعه کبک، هفت قطعه کبوتر، دو قطعه سار، سه قطعه باقرقره شکم سیاه و ۱۷ قطعه تیهو کشف و ضبط شد.

جمشیدیان با بیان اینکه در شش ماه امسال با ۱۱ مورد خرید و فروش حیات وحش برخورد قانونی شده است، اظهار کرد: این متخلفان بیشتر پرندگان شکاری و کمیاب را خرید و فروش می‌کردند و در ۱۱ مورد یاد شده یک بهله دلیجه، چهار بال زرده پر، یک بال کبک، دو بال سهره جنگلی و سه بال سهره دمگاه سفید از متخلفان گرفته شد.

وی با اشاره به زنده گیری ۲۰ پرنده شامل سه بهله دلیجه، ۶ بال سهره طلایی، سه بال بلدرچین و هشت بال طرقه، گفت: امسال تاکنون صید و زنده گیری غیرمجاز خزندگان نداشتیم.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

کد خبر 447605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.