قرار گرفتن استاد دانشگاه محقق اردبیلی در زمره برترین نخبگان علمی جهان

دکتر مهدی شاهدی اصل عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، ابوالفضل بضاعت‌پور، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه اظهار کرد: بر اساس داده‌های منتشر شده از پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI)، دکتر مهدی شاهدی اصل دانشیار رشته مهندسی مواد و متالوژی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

وی افزود: انتخاب یک درصد برتر دانشمندان برتر جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی صورت می‌گیرد و داده‌های مورداستفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص‌های اساسی علم (ESI) و وب علوم (WOS) استخراج شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: شاخص‌های نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استناد کننده، تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله و تخصص‌گرایی در ۱۰ سال اخیر از جمله مواردی است که در شناسایی پژوهشگران تأثیرگذار، مدنظر قرار گرفته است.

بضاعت‌پور ادامه داد: شاهدی اصل از پژوهشگران برجسته دانشگاه است که در تألیف ۵۰ درصد مقالات پراستناد دانشگاه و در بیش از ۹۱ درصد مقالات داغ دانشگاه بیشترین سهم مشارکت را داشته است.

وی افزود: در حال حاضر سه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار دارند که مرجعیت علمی مبنای گزینش آنها در پایگاه طلایه‌داران علم است.

کد خبر 447518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.