عوامل حمله به نهادهای دیپلماتیک انگیزه‌های فراملی دارند

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که عاملان حمله به نهادهای دیپلماتیک انگیزه‌های فراملی دارند.

به گزارش ایمنا، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز -چهارشنبه- در دیدار با سفرای ۲۵ کشور به درخواست آن‌ها برای بررسی تحولات اخیر در ارتباط با امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک در عراق دیدار کرد.

الکاظمی در این دیدار گفت: عوامل حمله به منطقه سبز بغداد انگیزه‌های فراملی دارند.

وی تاکید کرد: کشورش برای اعمال حاکمیت قانون و انحصار سلاح به دست دولت و حفاظت از نمایندگی‌ها و مقرهای دیپلماتیک در عراق اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

وی افزود: عواملی که مرتکب چنین حملاتی می‌شوند دنبال بی‌ثبات کردن عراق و تخریب روابط منطقه‌ای و بین‌المللی بغداد هستند و این حملات نه تنها نهادهای دیپلماتیک بلکه شهروندان بی‌گناه از جمله کودکان را هدف قرار می‌دهد.

الکاظمی گفت: نهادهای امنیتی دولت مصمم هستند به این حملات پایان دهند و اقدامات لازم را نیز در این راستا اتخاذ کرده‌اند.

وی افزود: افراد خارج از قانون سعی در تخریب شهرت عراق و تعهدات بین‌المللی آن دارند و انگیزه‌هایشان فرا ملی است. آن‌ها اراده ملت عراق و مراجع دینی و سیاسی و فرهنگی را که درباره خطر این حملات اتفاق نظر دارند، تحقیر می‌کنند.

نخست‌وزیر عراق گفت: دولت و ملت عراق در برابر این حملات ایستادگی خواهند کرد و برای محافظت از میهمانان خود مطابق با هنجارهای دیپلماتیک تلاش خواهند کرد تا طومار جنگ و تروریسم را در هم پیچند و به چالش‌های اقتصادی و اجتماعی و الزامات توسعه بپردازند.

منبع: ایلنا

کد خبر 447326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.