استیضاح غیرقانونی شهردار الوند/ احمدزاده در مقابل مطالبه اعضا ایستادگی کرد

عضو شورای اسلامی شهر الوند گفت: شاید اعضای استیضاح کننده توقعاتی دارند و بعضی از این توقعات به انتخابات سال آینده مربوط شود. شهردار درباره برخی از این مسائل مقاومت کرد و این اعضا گفتند که شهردار باید برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روز گذشته برخی کانال‌های خبری محلی از استیضاح روح‌الله احمدزاده شهردار الوند در استان قزوین خبر دادند. پس از انتشار این خبر حاشیه‌هایی در بین اعضای شورا ایجاد شد و صبح امروز نیز جلسه‌ای برای تعیین تکلیف وضعیت شهردار با حضور مقامات شهرستان و استان برگزار شد.

مهتاب بهرامی در این خصوص و در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دیروز (سه‌شنبه) در غیاب من و رئیس شورای شهر که در تهران مأموریت بودیم، پنج نفر دیگر شورای شهر جلسه‌ای را بدون طی فرایندهای قانونی برگزار و شهردار را استیضاح می‌کنند.

وی افزود: وقتی برگشتیم به این پنج نفر تذکر دادیم که فرایند استیضاح قانونی نبوده و برای حل این موضوع، صبح امروز جلسه مشترکی میان اعضای شورا و مدیرکل و کارشناس دفتر امور شهری استانداری، فرماندار، دادستان و رئیس اداره اطلاعات الوند برگزار شد و فرایند استیضاح شهردار بررسی شد.

عضو شورای اسلامی شهر الوند با بیان اینکه غیرقانونی بودن استیضاح در جلسه امروز تصریح و مقرر شد در جلسات آتی به این موضوع رسیدگی شود، درباره فرایندی که شورا برای استیضاح شهردار طی کرده، ادامه داد: دو نفر از اعضای شورا به دلیل نارضایتی از عملکرد شهردار طرح سوال از وی را مطرح کردند و با وجود آنکه طبق قانون باید بیش از یک سوم اعضا یعنی سه نفر از هفت عضو شورای شهر الوند این درخواست را ارائه کنند، طرح سوال به شهردار ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در مسیر استیضاح شهردار سایر اعضا نیز اعلام کردند که از او سوال دارند اما سوالات دو عضو دیگر را امضا نکردند؛ ۱۰ روز سپری شد و پاسخی از شهردار دریافت نشد و از سوی دیگر به‌طور شفاهی یکی از طراحان سوال به شهردار می‌گوید که سوال خود را پس گرفته است.

بهرامی خاطرنشان کرد: برخی موضوعات پشت صحنه درباره جلسه دیروز وجود دارد و که شاید اعضای استیضاح کننده توقعاتی دارند و بعضی از این توقعات به انتخابات سال آینده مربوط شود. شهردار درباره برخی از این مسائل مقاومت کرد و این اعضا گفتند که شهردار باید برود.

وی اظهار کرد: با این حال چون فرایند قانونی در این زمینه طی نشد، باید مجدداً استیضاح مطرح شود یعنی بعد از آنکه طرح سوال مطرح شد، شهردار ۱۰ روز فرصت خواهد داشت تا با دعوت به صحن شورا به سوالات پاسخ دهد و اگر اعضای شورا قانع شدند، استیضاح او مطرح می‌شود.

کد خبر 447300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    خانوم مهندس لطفا نذارید شهر بی سر و سامون بشه شهردار حفظ بشه و جلوی تند روی برخی گرفته بشه. متاسفانه یک کانال مجازی برای اهداف شخصی همه ی شهر رو بهم زده