ام آر آی قلب و حقایقی در مورد کرونا

ام آر آی قلب علاوه بر اینکه میزان التهاب ماهیچه قلب را مشخص می‌کند، می‌تواند تعیین کند که آیا افراد بهبود یافته از بیماری کرونا می‌توانند در مسابقات ورزشی شرکت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میوکاردیت یا التهاب عضله قلب یک بیماری نادر است که باعث بروز نارسایی قلب و مرگ ناگهانی قلب می‌شود. این بیماری که اغلب در میان جوانان رخ می‌دهد، مردان را بیشتر از زنان تحت تأثیر قرار می‌دهد و اغلب با یک عفونت ویروسی ایجاد می‌شود. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افراد بهبود یافته از بیماری کرونا به التهاب عضله قلب مبتلا می‌شوند.

گروهی از محققان به منظور بررسی علائم بیماری میوکاردیت، وضعیت سلامت ۲۶ ورزشکار مبتلا به بیماری کرونا را ارزیابی کردند؛ ۱۲ نفر از این افراد دارای علائم خفیف کرونا و بقیه بدون علامت بودند. بر اساس پروتکل‌های جدید ورزشکاران باید پیش از حضور در مسابقات ورزشی اقداماتی مانند انجام معاینه بالینی، اکوکاردیوگرام (سونوگرافی)، الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) و آزمایش خون انجام دهند تا در صورت بروز علائم بیماری میوکاردیت، متوجه آن شوند.

محققان علاوه بر روش‌های ذکر شده، از ام آر آی قلب که التهاب عضله قلب را مشخص می‌کند نیز استفاده کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که چهار نفر از افراد شرکت کننده در این مطالعه به میوکاردیت مبتلا بودند و هشت نفر دیگر نیز علائمی از زخم بافت را تجربه کردند که نشان دهنده بروز آسیب قلبی است. هنوز مشخص نشده است که این زخم بافت به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا پدیدار شده است یا دلایل دیگری دارد.

به گفته محققان، ورزشکاران بهبود یافته از بیماری کرونا که ام آر آی قلب آن‌ها نشان داده است به التهاب عضله قلب مبتلا نیستند، می‌توانند بدون بروز هیچ مشکلی در مسابقات ورزشی شرکت کنند؛ البته زمانی که افراد پس از بهبود یافتن از بیماری کرونا شروع به ورزش کردن می‌کنند، باید در صورت بروز هر گونه علائم مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس یا ضربان غیر عادی قلب به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 447209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.