موافقت مجلس با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران

نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاح طرح مربوط به واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -چهارشنبه ۹ مهر ماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اعاده شده از شورای نگهبان با ماده واحده اصلاحی این طرح با ۱۹۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس تبصره ۵ به شرح زیر اصلاح می‌شود؛

تبصره ۵- حداکثر سقف سهام سازمان تأمین اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جز (۲-۳) بند «الف» سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) این ماده در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد می‌باشد. سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف‌اند حداکثر تا ۱۲ ماه نسبت به واگذاری سهام مازاد بر ۳۳ درصد سازمان و اجرای سایر مفاد و تکالیف مرتبط با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و انطباق عملکرد و اقدامات آن بانک با ضوابط اعلامی بانک مرکزی در خصوص نسبت مجاز سرمایه گذاری اشخاص مرتبط و ذی‌نفع واحد اقدام نماید.

آخرین صورت‌های مالی سالانه تلفیقی حسابرسی شده سازمان تأمین اجتماعی تا شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این تبصره و برای سال‌های بعد تا پایان شهریور سال بعد از انتشار عمومی می‌یابد.

سقف رشد مانده بدهی سالانه سازمان تأمین اجتماعی با تعریف مالک واحد موضوع تبصره (۱) این ماده به بانک رفاه کارگران در سطح حداکثر ۱۰ درصد علاوه بر رعایت سایر مقررات بانک مرکزی تعیین شود.

کد خبر 447170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.