‌مونسان: اعتبارات ایجاد زیرساخت در گردشگری تقویت شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزیر میراث فرهنگی بر ضرورت تقویت اعتبارات ایجاد زیرساخت گردشگری و حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در این کمیسیون تأکید کرد.

به گزارش ایمنا حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به حضور علی اصغر مونسان در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره بودجه وزارتخانه متبوع خود نقطه نظراتی را مطرح کرد و اظهار کرد که این وزارتخانه کمترین بودجه را دارد، چرا که تازه تأسیس شده است.

وی بیان کرد: مونسان در این جلسه تأکید کرد که بیشترین کارهای این وزارتخانه مشارکتی است و به صورت مردمی و با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: طبق گفته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سهم ما در گردشگری به نُرم های جهانی نزدیک می‌شود و در حال حاضر سهم ۶.۸ درصد از جی دی پی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم داریم که نُرم جهانی ۱۰ درصد است.

میرتاج الدینی با اشاره به پیشنهادات مونسان که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد، گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه تأکید کرد بخش گردشگری در برنامه‌های عمرانی کشور محور قرار گیرد و همچنین اعتبارات ایجاد زیرساخت در گردشگری تقویت شود.

وی تصریح کرد: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر ضرورت تقویت اعتبارات حفظ و احیای آثار تاریخی و همچنین حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی به منظور تکمیل زنجیره تولید و فروش تأکید کرد.

میرتاج الدینی بیان کرد: بنده هم در این جلسه مطالبی را عنوان کردم و گفتم اینکه سهم گردشگری به ۶.۸ درصد جی دی پی رسیده، گزارش امیدوارکننده ای است و با این روند به هدف اعلام شده در پایان برنامه یعنی به ۲۵ میلیارد دلار در گردشگری در سال ۲۰۲۵ خواهیم رسید و این مسئله دور از دسترس نیست.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مطالبی که بنده در این جلسه عنوان کردم آن بود که سهم گردشگری دینی و زیارتی در گردشگری خارجی قابل توجه است و با توسعه صنعت گردشگری اشتغال در جامعه افزایش می‌یابد و بخش گردشگری می‌تواند به یکی از بخش‌های مؤثر در اقتصاد کشور تبدیل شود و همچنین احیای آثار تاریخی در ایجاد جاذبه‌های گردشگری نقش بسزایی دارد.

منبع: مهر

کد خبر 447118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.