وقوع سالانه ۱۷۰ هزار آتش سوزی در کشور

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حجم زیاد آتش سوزی در کشور اعلام کرد: سالانه ۱۷۰ هزار آتش سوزی در کشور داریم که این آمارها نشان دهنده فعالیت زیاد آتش نشانان است.

به گزارش ایمنا، اسماعیل نجار امروز سه‌شنبه در مانور مشترک مدیریت بحران استانداری تهران با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: در این شرایط آمادگی جسمانی آتش‌نشانان، تجربه و دانش آنها و همچنین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حوادث و آتش سوزی‌ها بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با اشاره به اقدامات مناسب مدیریت شهری پایتخت در حوزه آتش نشانی افزود: در طول سال‌های گذشته با تلاش شهرداری تهران تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی افزایش یافته و زمان رسیدن عوامل آتش‌نشانی در آتش‌سوزی‌ها کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: ۴۰۰ ساختمان که شباهت زیادی با ساختمان پلاسکو است در کلانشهر تهران وجود دارد به همین منظور موضوع ایمنی و آتش نشانی در این شهر و سایر کلانشهرهای کشور بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در پیشگیری و کاهش حوادث بسیار مهم و ضروری است افزود: در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که آتش‌نشانان در کنار مهار آتش مشغول متفرق کردن مردم و جلوگیری از ازدحام در محل حادثه بودند که این امر موجب شد که عملیات آتش نشانان به سختی انجام شود.

نجار ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که چقدر شهروندان به ایمنی منازل خود اهمیت می‌دهند و چند درصد منازل مسکونی به یک کپسول ساده آتش نشانی مجهز است و همچنین چند درصد از مردم با آموزش‌های ایمنی آشنا هستند؟

به گفته وی، به عنوان مثال ساختمان پلاسکو ۵۱ سال با ۶۷۰ بهره‌بردار اداره می‌شد که اگر تنها نیم درصد درآمد این ساختمان صرف ایمن سازی این ساختمان می‌شد این حادثه محلی به حادثه بین‌المللی تبدیل نمی‌شد و همچنین ۱۶ آتش‌نشان فداکار در این حادثه کشته نمی‌شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: شهروندان باید به موضوع ایمنی ورود پیدا کنند و نسبت به ایمن سازی اماکن خود اقدام کنند که در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار مهم و ضروری است.

وی یادآور شد: بسیاری از خانواده‌ها نمی‌دانند که در زمان وقوع بحران از جمله آتش‌سوزی چه اقداماتی انجام دهند که باید در این زمینه آموزش‌های لازم انجام شود تا شاهد حوادث زیاد آتش سوزی در کشور نباشیم.

مانور مشترک مدیریت بحران استانداری با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با حضور جمعی از آتش‌نشانان استان تهران برگزار شد.

بر اساس گزارش ایرنا، در حاشیه این مانور منشور اخلاقی آتش‌نشانان استان تهران به امضای استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران و مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران رسید و در این منشور اخلاقی آتش‌نشانان موظف هستند هر حادثه‌ای در استان تهران نیاز به حضور داشته باشند اعزام شوند.

کد خبر 447101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.