اختصاص ۴۱۸ میلیارد ریال به طرح‌های بازآفرینی سبزوار

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار گفت: شهرداری سبزوار برای اجرای ۶۱ درصد طرح‌های بازآفرینی ۴۱۸ میلیارد ریال هزینه کرده است.

به گزارش ایمنا، مهدی برزویی اظهار کرد: در پنج سال گذشته برای به سامان رساندن طرح‌های بازآفرینی در محلات هدف سبزوار، مشاوران مشکلات مختلف فیزیکی، کالبدی، آسفالت، کمبود مدرسه، بهداشت، کلانتری، فاضلاب و در حوزه نرم نیز مسائل اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کردند و برای رفع مشکلات، ۲۰۷ اقدام عملی تعریف شد.

وی با بیان اینکه این ۲۰۷ اقدام، از سال ۹۴ آغاز شده و اکنون پس از گذشت پنج سال ۳۵ اقدام آن که شامل ۱۷ درصد کل کار است به بهره‌برداری و مورد استفاده مردم قرار گرفته است، افزود: ۳۴ اقدام معادل ۱۶ و نیم درصد با پیشرفت ۸۰ درصدی و همچنین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها مربوط به ۴۰ اقدام با ۱۹ درصد و ۱۶ درصد طرح‌ها دارای پیشرفت ۲۰ درصد هستند و ۳۰ درصد اقدامات هنوز آغاز نشده است، لذا ۷۰ درصد اقدامات هنوز در مرحله اجرایی قرار دارد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار ادامه داد: اقدامات بازآفرینی مرتب پایش و ارزیابی می‌شود و با پیگیری طرح‌های نیمه تمام و رفع موانع تلاش می‌شود تا انتهای ۱۴۰۰ موفقیت بالای ۶۰ درصد حاصل شود.

برزویی با اشاره به مشارکت نهادهای دولتی در بازآفرینی شهر سبزوار گفت: در ۲۰۷ اقدام دستگاه‌های دولتی ۱۰۵ مورد سهم داشتند که ۵۱ درصد اقدامات را شامل می‌شود، دستگاه‌های دولتی برای اجرای این طرح‌ها ۱۶۰ میلیارد ریال در محلات هدف هزینه کردند. برای شرکت ملی بازآفرینی شهری نیز از محل اعتبارات ملی هشت اقدام تعریف شده که در مجموع ۴ درصد اقدامات را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: این شرکت یکصد میلیارد ریال پول وارد محلات در سبزوار کرده که تحقق آن تاکنون ۱۴ درصد است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار اضافه کرد: دبیرخانه ستاد بازآفرینی نیز ۱۷ مورد داشته که هشت درصدی اقدامات را شامل می‌شود می‌شود و چهار دهم درصد تحقق داشته، اجرای ۹ اقدام در این محلات به عهده بخش خصوصی بوده است.

برزویی با بیان اینکه نقش مؤثر در بازآفرینی محلات هدف به وسیله شهرداری است، اظهار کرد: چنانکه شهرداری سبزوار برای اجرای ۶۸ اقدام که ۲۳ درصد اقدامات را شامل می‌شود ۴۱۸ میلیارد ریال هزینه کرده که معادل ۶۱ درصد کل اقدامات می‌شود.

کد خبر 447088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.