هوشمندسازی شش تقاطع در شهرکرد

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد گفت: طرح هوشمندسازی شش تقاطع در شهرکرد، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیمان محقق در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اقدامات شش ماه گذشته مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در خصوص اجرای طرح‌های احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح در شهرکرد مصوباتی وضع و ابلاغ شد و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای احداث تقاطع غیر هم‌سطح معلم منعقد شد.

وی افزود: اعتبار هشت میلیارد ریال برای انجام مطالعات تقاطع غیر هم‌سطح میدان معلم در نظر گرفته شده که در قالب موافقت‌نامه اولیه گنجانده شد تا دو ماه بعد از انعقاد قرارداد، مطالعات تکمیل و وارد فاز اجرایی شود.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد تصریح کرد: هوشمندسازی شش تقاطع واقع در چهارراه فصیحی، چهارراه بازار، سه‌راه سینما، چهارراه سعدی، تقاطع طالقانی کاشانی و چهارراه دولت در دستور قرار دارد که تجهیزات هوشمند چراغ‌های راهنمایی رانندگی با اعتباری حدود پنج میلیارد ریال فراهم شود و این پروژه در دست اقدام است.

محقق ادامه داد: این پروژه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و احتمالاً تا دو ماه آینده به نتیجه می‌رسد و به مرکز کنترل ترافیک وصل می‌شود.

وی اظهار کرد: آشکارسازی سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها و خطوط عابر پیاده در دستور کار بود که در این رابطه با اختصاص چهار میلیارد ریال محموله رنگ برای رنگ‌آمیزی دو هزار و ۵۰۰ مترمربع خریداری شد؛ همچنین برای خط کشی ۸۰ کیلومتر از معابر سطح شهر قراردادی به ارزش چهار میلیارد ریال منعقد شد.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: اصلاح پل هوایی بلوار امام رضا (ع) با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال انجام شد.

محقق با بیان اینکه بازدید و نظارت بر ترمینال‌های آزادی، غرب و شرق شهرکرد به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: توسعه سامانه نظارت تصویری این مراکز نیز در دستور کار است؛ همچنین نماینده پلیس راهور به صورت مستمر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مستقر است.

وی تصریح کرد: در جلسه شورای ترافیک امسال برای اجرای طرح‌های هندسی از قبیل چهارراه بازار، چهار راه فصیحی، دوربرگردان بلوار رهبر، اقبال دوازده محرم و سعدی حافظ، مصوبات قانونی اخذ و برای اجرای این طرح‌ها ۲۰ میلیارد ریال در نظر شده و با همکاری واحد امانی پیمانی شهرداری برای انتخاب پیمانکار اقدام شده است.

کد خبر 446965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    3 3
    خیابانها‌وجاده‌های‌چهارمحال‌را با اصفهان‌ مقایسه‌ کنید شهرکرد مرکز استان‌‌تنهایک ‌پل زیرگذر دارد که ‌از بس‌منحصر به‌فرد است‌قرار است‌در کتاب گینس‌ثبت‌شود