ایجاد دسترسی واحدهای تجاری با حفظ فرم پیاده‌راه‌های ارومیه

دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در پیاده‌راه‌ها برای جلب رضایت کسبه و برای اینکه مقاومتی برای تبدیل خیابان به پیاده‌راه وجود نداشته باشد، باراندازها و مسیرهای دسترسی خودروی موردنیاز واحدهای تجاری به نحوی پیش‌بینی شده که به فرم پیاده‌راه آسیبی وارد نکند.

مرتضی پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهروندان باید برای عبور و مرور در شهر امنیت کافی داشته باشند، اظهار کرد: لازم است زیرساخت‌ها به نحوی باشد که افراد پیاده بتوانند بدون نیاز به استفاده از خودروهای شخصی، در شهر تردد کنند.

وی افزود: تقویت حمل‌ونقل عمومی، جانمایی پل‌های عابر پیاده، نهضت پیاده‌رو سازی، کفسازی معابر و طراحی مبلمان شهری در راستای رویکرد پیاده‌محور در ارومیه دنبال شده تا شهروندان بتوانند در فضاهای شهری به صورت پیاده گذر کنند.

دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: ایستگاه‌های دوچرخه نیز در چند نقطه شهر ایجاد شده که شهروندان پیاده با استفاده از کارت‌های شهروندی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: پیاده‌راه خیام پیشتر در ارومیه اجرا شده و تبدیل خیابان امام به پیاده‌راهی به طول بیش از یک کیلومتر نیز در دستورکار و جداره‌سازی آن نیز دردست اقدام است؛ وقتی این مرحله به اتمام رسید دسترسی به حمل‌ونقل عمومی نیز برای آن اجرا می‌شود.

پیری با بیان اینکه مناسب‌سازی شهر در پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها برای سالمندان و معلولان به ویژه افراد نابینا مورد توجه بوده، خاطرنشان کرد: یک مسیر سلامت کوهستانی نیز پیش‌بینی شده کار اجرایی آن ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه در جداره سازی پیاده‌راه‌ها از طرح‌های ایرانی اسلامی استفاده می‌شود، افزود: در پیاده‌راه‌ها برای جلب رضایت کسبه و برای اینکه مقاومتی در مقابل تبدیل خیابان به پیاده‌راه وجود نداشته باشد، باراندازها و مسیرهای دسترسی خودروی موردنیاز واحدهای تجاری به نحوی پیش‌بینی شده که به فرم پیاده‌راه آسیبی وارد نکند.

دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پروژه تراموای ارومیه در شورای شهر تصویب شده اما با توجه به افزایش قیمت‌ها، اجرای آن بعید است زیرا زمان تصمیم‌گیری برای این پروژه مبلغ تمام شده آن ۴۵۰ میلیارد تومان بود اما اکنون این مبلغ به دو هزار میلیارد تومان رسیده و به همین دلیل از اولویت خارج شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود برای تراموا مسیری به مسافت هشت کیلومتر پیش بینی شده که یک کیلومتر آن از پیاده‌راه امام می‌گذرد بنابراین موضوع دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در این پروژه به نوعی پیش‌بینی شده و اگر تراموای ارومیه به اجرا برسد، پیاده‌راه اما در اولویت خواهد بود.

پیری اضافه کرد: علاوه بر تراموا، مسیر دوچرخه در معابری همچون پیاده‌راه امام و خیابان سردار سلیمانی نیز پیش‌بینی شده تا امکان استفاده از دوچرخه نیز برای شهروندان وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 446797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.