گوگل ترندز در مورد علائم کرونا چه می‌گوید؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد در طول دوران همه گیری بیماری کرونا افراد زیادی در مورد علائم اضطراب ناشی از کرونا در گوگل جستجو کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کرونا تاثیر زیادی بر مردم و سلامت آن‌ها داشته است. تعداد قربانیان کرونا در سراسر جهان نزدیک به یک میلیون نفر رسیده و حتی افرادی که از این بیماری جان سالم به در برده‌اند نیز علائم طولانی مدت آن را تجربه خواهند کرد. شیوع بیماری کرونا علاوه بر اینکه بر سلامت فیزیکی افراد تاثیر گذاشته، سلامت ذهنی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر بیماری کرونا بر سلامت ذهنی افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند و طی آن از برنامه گوگل ترندز (Google Trends) استفاده کردند. این برنامه به محققان اجازه داد از میزان جستجوی افراد برای واژه‌ها و عبارات خاص در مورد علائم ناشی از بیماری کرونا آگاه شوند. نتایج بررسی‌های محققان حاکی از این بود که میزان جستجوها در مورد کلمات مرتبط با نگرانی پس از آغاز شیوع بیماری کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این واژه‌ها و عبارات شامل نگرانی، نگرانی در مورد سلامتی، هراس و ترس شدید بود. پس از آن مردم در مورد علائم اضطراب در گوگل جستجو کردند. محققان طی انجام این مطالعه متوجه شدند که تعداد جستجو در مورد دیگر واژه‌های مربوط به سلامت ذهنی مانند افسردگی، تنهایی، خودکشی یا سوء مصرف مواد مخدر در دوران شیوع بیماری کرونا افزایش قابل توجهی نداشته است.

پژوهشگران دریافتند که بیشتر افراد به جای درمان حضوری اضطراب به دنبال روش‌های درمانی آنلاین بودند و در مورد شیوه‌های درمانی استرس و اضطراب نیز جستجو کردند؛ رایج‌ترین واژه‌ها در این مورد تنفس عمیق و مدیتیشن بدن بود.

نتایج این مطالعه در مجله Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy منتشر شده است.

کد خبر 446670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.