خاتمی: بزرگداشت دفاع مقدس یک هنجار قرآنی است

امام جمعه موقت تهران گفت: بزرگداشت دفاع مقدس نه یک هنجار سیاسی بلکه یک هنجار قرآنی است چرا که قرآن کریم ما را موظف کرده که حماسه ها را یاد کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در جمع فرماندهان، مسؤولان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به دلایل و ریشه‌های شروع جنگ تحمیلی و تجاوز وحشیانه رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی، گفت: حضرت امام (ره) با نگاه نورانی خود از همان ابتدا پی بردند که قصه جنگ ما با صدام، دعوای دو همسایه نبوده است بلکه دعوای جبهه استکبار با نظام نوپای اسلامی است. پشت صدامیان، کشورهای استکباری چون آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان و… قرار گرفته‌اند و هدفشان از بین بردن انقلاب اسلامی است.

وی افزود: باید هرچه از جنگ تحمیلی فاصله زمانی می‌گیریم، با اهداف جنگ و جهاد بیشتر آشناتر شویم. هفته دفاع مقدس برای شناخت بیشتر اهداف دشمن و پی بردن به مدد و الطاف الهی است و باید از این آئینه آینده را ببینیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در قرن‌های اخیر هر جنگی در ایران رخ داده بخشی از خاکمان را از دست داده‌ایم اما تنها جنگی که یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم، دفاع ۸ ساله مقابل هجوم بی‌رحمانه عراق بود. ما در این جنگ پیروز شدیم چون یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم و از اهدافمان عقب ننشستیم.

خاتمی با اشاره به عصبانیت آمریکا از مقاومت و ایستادگی ۴۰ ساله ملت قهرمان ایران اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها در ۵۰ سال اخیر به ۲۵ کشور مستقیم یا غیر مستقیم حمله کرده و آسیب زده‌اند تنها کشوری که نتوانسته‌اند هیچ ضربه‌ای به آن وارد کنند جمهوری اسلامی ایران است. انقلاب اسلامی ما در چهل و یکمین سالش همان جمهوری اسلامی سال ۵۷ است که با نشاط راهش را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به برخی عوامل و علل پیروزی ما در دفاع مقدس از جمله یاد خدا و عشق و ارادت به اهل بیت (ع)، مقاومت مردم و پیروی از ولایت، گفت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، جنگ نظامی را پشت سر گذاشتیم اما چهار جنگ دیگر شامل جنگ اقتصادی، جنگ سیاسی، جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای داریم که انشاالله با هوشیاری و همدلی بیشتر و تبعیت محض از ولایت از همه آن‌ها با پیروزی و سربلندی عبور خواهیم کرد.

کد خبر 446599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.