ضرورت گفت گوی بین نسلی برای انتقال تجربه زیسته جنگ

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه بیان تجربه زیسته جنگ و دفاع مقدس موضوعی است که معاونت آن را دنبال می‌کند، افزود: مستندسازی مهم و ضروریست زیرا یکی از آفت‌های روزگار ما تحریف تاریخ است.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار روز شنبه در کنگره ملی «شکوه ایثار؛ تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا، همسر جانبازان و آزادگان»، اظهار کرد: برداشتن قدم صدق ضرورت زمان کنونی است همانند کسانی که با قدم صدق خود بعد از چهل سال کاری کردند که جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات، موانع و دشمنی‌ها با صبر ایستاده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه باید راه و قدم صدق این از خود گذشتگان حفظ و نگهداری شود، توضیح داد: در معاونت امور زنان و خانواده بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر موضوع توجه به ایثارگران، برنامه‌های متعددی را با بنیاد شهید دنبال می‌کنیم.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین طرح، طرح «سپاس» است که توفیق زیارت خانواده‌های شهدا را به ما داد و به دنبال آن در سفرهای استانی موضوع دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان در جهت یادآوری نقش وارسته و مهم این خانواده‌ها صورت گرفت. در ایام کرونا هم با تماس تلفنی و مجازی این ارتباط برقرار شده است.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع ایثارگران و تجلیل از هفت هزار زن شهیده و جانباز از دیگر عملکرد معاونت است.

ابتکار تاکید کرد: بسیار مهم است که زنان چه در نقش مادر، همسر و خواهر همپای مردان در همه دوران دفاع مقدس ایستادند، همچنین تجربه زیسته جنگ و دفاع مقدس موضوع دیگری است که معاونت دنبال می‌کند و مستندسازی امری مهم و ضروری است زیرا یکی از آفت‌های روزگار ما تحریف تاریخ است؛ تحریف تاریخ به نفع شخصی.

ابتکار یادآور شد: بیان تجربه زیسته بسیار مهم است و مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند پس نباید مسائلی مطرح شود که با واقعیت‌ها متفاوت است بلکه قدم صدق باید برداشته شود.

پیگیری مطالبات و مشکلات همسران شهدا با جدیت دنبال می‌شود

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت انتقال مسائل به نسل جوان با زبان آنان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در این زمینه کار می‌کنند تا نسل آینده با ارزش‌های انقلاب و قدم صدق آشنا شوند، اما کافی نیست.

وی ادامه داد: ادبیات نسل امروز با نسل جنگ متفاوت است و باید این پیوند به درستی برقرار شود و از زاویه دید آنان به ماجرا نگاه کرد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه شهادت انقلاب بزرگی است و نباید افسردگی بیاورد بلکه احیاگر است، تصریح کرد: اگر فلسفه شهادت به دور از افسردگی بیان شود تأثیرگذار است.

به گزارش ایرنا، وی ضمن اعلان آمادگی معاونت برای همکاری با بنیاد شهید در برگزاری کنگره بزرگ قدردانی از مقام زنان شهیده و جانباز افزود: پیگیری مطالبات و مشکلات همسران شهدا با جدیت دنبال می‌شود، به خصوص بحث حضانت فرزندان شهدای دفاع مقدس و حرم که امیدواریم بتوانیم نگاه مجددی به این مسائل داشته باشیم.

کد خبر 446389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.