بوروکراسی اداری و امضاهای طلایی باید حذف شود

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید بوروکراسی اداری را از سر راه برداشته و امضاهای طلایی را کم یا حذف کنیم که این اقدام با پشتیبانی بخش خصوصی و مجلس شورای اسلامی به ثمر خواهد نشست.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی امروز در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون و اتاق اصناف با اشاره به شرایط تحریم و اعمال محدودیت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در وضع فعلی، تمام مردم ایران و تشکل‌ها باید مانند زمان دفاع مقدس برای حل مشکلات، هم پیمان شوند تا مسیر هموار شود،

وی افزود: در جلسه‌ای از مقام معظم رهبری در خصوص سخنان پیشین ایشان که فرموده بودند کارآفرینی عبادت است، سوال پرسیدم که ایشان تاکید کردند کارآفرینان از عابدین و مجاهدین هستند.

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به مجلس شورای اسلامی دو برنامه ارائه کرده‌ام، خاطرنشان کرد: یک برنامه برای وزارت صنعت مبتنی بر اسناد بالا دستی، احکام برنامه ششم توسعه و سیاست اقتصاد مقاومتی است که در شرایط فعلی کمتر قابل اجرا است، البته نه به این معنا که تلاشی برای رسیدن به آن نمی‌کنیم بلکه باید در این مدت کوتاه دولت، اقداماتی انجام دهیم که مسیر، هموارتر شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه برنامه دوم، مردمی بودن اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: بخش خصوصی در این زمینه باید مشارکت و همراهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی معیشت مورد خطر جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: به دنبال مدیریت، نه مداخله در بازار هستیم که مبتنی بر فراوانی کالا، قیمت تمام‌شده پایین و مشارکت تشکل‌ها، اصناف، تولیدکنندگان و اتاق بازرگانی است و با هم اندیشی و کار کارشناسی مشترک میان دولت و تشکل‌های بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در شرایط سخت امروز باید سفره مردم را تا جای ممکن با کمک بخش خصوصی ارزان‌تر کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه سنگر وزارت صمت اکنون سخت‌ترین مکان بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، تاکید کرد: مطمئن باشید با کمک بخش خصوصی، پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و دولت حداکثر تلاش در مقابل فشار حداکثری را می‌کنم تا با کوچک سازی و چابک‌سازی به اهداف بزرگی دست پیدا کنیم و دولت دیوان سالار را کوچک و تبدیل به دولت مردم سالار بزرگ کنیم.

به گفته وی، در این مسیر باید بوروکراسی اداری را از سر راه برداریم و امضاهای طلایی را کم یا حذف کنیم که این با پشتیبانی بخش خصوصی و مجلس شورای اسلامی به ثمر خواهد نشست.

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صنعت یک بنگاه سیاسی برای جناحی بودن نیست بلکه یک وزارتخانه تخصصی است، اظهار کرد: کوچک سازی و حذف مقررات مزاحم از راهکارهای بهبود وضع اقتصادی محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 446369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.