افزایش تاب آوری شهر اصفهان/ پیوستن به شهرهای یادگیرنده موفقیت بزرگی است

شهردار اصفهان گفت: در سه سال گذشته تلاش کرده ایم تا در مسیر افزایش تاب آوری شهر اقدامات زیادی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۵ مهرماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، اظهار کرد: این اتفاق یکی از حماسه‌های بزرگ تاریخ دفاع مقدس است.

وی با اشاره به هفتم مهرماه «روز آتش نشانی و ایمنی» از تمام آتش نشانان غیور اصفهانی که فداکارانه و ایثارگرانه از جان و مال شهروندان حفاظت می‌کنند، قدردانی کرد، افزود: شهرداری اصفهان در سه سال گذشته تلاش کرده تا در مسیر افزایش تاب‌آوری شهر اقدامات زیادی انجام دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته یک ایستگاه آتش نشانی جدید در محله اطشاران افتتاح شد، افزود: در حال حاضر سه ایستگاه آتش نشانی در خیابان‌های چهارباغ پایین (در محدوده منطقه یک)، خیابان شهید خداداد امینی (در محدوده منطقه هشت) و خیابان منتظرالمهدی (در محدوده منطقه ۱۴) در حال احداث است و بر اساس برنامه زمانبندی شده در زمان مقرر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تداوم این روند که از سه سال پیش آغاز شده تا دو سال آینده می‌تواند شهر اصفهان را به لحاظ داشتن ایستگاه‌های آتش نشانی در وضعیت خوبی قرار دهد.

نوروزی با بیان اینکه در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» فردا_ یکشنبه ششم مهرماه ۹۹_ پانزدهمین فروشگاه کوثر در محله پینارت با هزینه ۱۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری که در سه ماه گذشته دو افتتاحیه و چند کلنگ‌زنی پروژه در کارنامه فعالیت خود ثبت کرد، در هفته جاری نیز بازار کوثر ۱۵ را که یکی از مطالبات مردم پینارت بود مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

وی با ابراز خرسندی از پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو، این رویداد را موفقیت بزرگی برای شهر و شهروندان دانست و اظهار کرد: شاخصه‌های این شبکه بر توسعه و فرهنگ یادگیری در تمام مراحل زندگی شهروندان از کودکی تا پیری همچنین آموزش در محلات، آموزش در محل کار و استفاده از فناوری‌های نوین را مد نظر دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به دستاوردهای سفر خود به افغانستان، اظهار کرد: یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های حمل و نقل با همکاری ایران از اول تا سوم مهرماه در کابل برگزار شد و بیش از ۱۵۰ نفر از صاحبان حرفه‌های مختلف مربوط به فنی مهندسی، خدمات شهری، حمل و نقل و ماشین آلات وابسته در آن حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تعدادی از مسئولان دولتی از وزارت نیرو، راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس حضور داشتند، ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز در این برنامه نقش مهمی داشت که به زودی در سفر مقامات کابل به اصفهان با هماهنگی وزارت کشور تفاهم نامه همکاری منعقد می‌شود و پس از آن بخش خصوصی می‌تواند فعالیت‌های خود را برای نوسازی شهر کابل و اقدامات دیگر در این راستا آغاز کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: به زودی دستاوردهای سفر به افغانستان تبیین می‌شود تا بخش خصوصی در جریان امور قرار گیرد.

کد خبر 446235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.