لوپتگی مرد مورد اطمینان سویا

سویا با هدایت لوپتگی خوش شانس می‌تواند در فصل جدید لالیگا و فوتبال اروپا یک پدیده و مدعی مهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته و در فینال سوپرجام فوتبال اروپا سویا قهرمان لیگ اروپا بایرن مونیخ به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان مقابل هم قرار گرفتند که سویا با بدشانسی باخت و جام گرفت.

فرق بین بازنده‌ها و برنده‌ها در چیست؟ در میل و اشتیاق رسیدن به موفقیت؟ در استعداد و توانایی‌های فردی یا در تلاش و ممارست؟

همه‌ی این‌ها، مؤلفه‌های رسیدن به موفقیت است، اما خب بازنده‌هایی هم هستند که هم میل و استعداد دارند و هم خوب تلاش می‌کنند، اما به آن جایی که می‌خواهند نمی‌رسند. تفاوت بین برنده‌ها و آن‌هایی که شکست می‌خورند در دوباره بلند شدن است.

همه آن‌هایی که یک روز به موفقیت می‌رسند همیشه قبلش بارها شکست خوردند. اما می‌دانستند که نباید جا بزنند و اگر به خودشان باور داشته باشند به آن چیزی که می‌خواهند می‌رسند.

اسپانیای لوپتگی یک تیم هماهنگ و پرستاره بود. تیمی که می‌توانست خاطرات تلخ جام جهانی ۲۰۱۴ را به دست فراموشی بسپارد، اما اتفاقات پیش آمده درست چند روز قبل از شروع جام همه چیز را خراب کرد تا حتی بزرگی مثل هیرو هم نتواند آن را جمع کند.

لوپتگی با سرخوردگی از اتفاقات پیش‌آمده به رئال رفت. جایی که تازه می‌خواستند بدون رونالدو بودن را تجربه کنند و هر کاری که او انجام می‌دهد را هم با زیدان قیاس کنند.

اما کاسه‌ی صبر پرز برای مرد اسپانیایی خیلی زود لبریز شد و زندگی محکم‌ترین مشتش را برای از پا درآوردن مربی جوان به او حواله کرد.

شاید خیلی‌ها در آن شرایط نتوانند خودشان را پیدا کنند. کسانی مثل دی‌متئو یا ویاش‌بواش مربی‌های جوانی بودند که پس از سر زبان انداختن نامشان به یکباره محو شدند، اما آدم‌های برنده می‌دانند که برای رسیدن به موفقیت دوباره باید بلند شد.

لوپتگی شاید بارها فیلم راکی را نگاه کرده باشد و هربار که میخواسته به تمام شدن فکر کند، جملات استالونه را به خودش بگوید و باور کند که مهم نیست زندگی چندبار آدم را به زمین میزند، مهم این است که بعد آن ضربات باز هم بشود ادامه داد.

حالا او اینجاست. دوباره اسمش شنیده می‌شود نه به عنوان مربی اخراجی رئال. بلکه کسی که اسمش با قهرمانی گره خورده. قهرمانی که کارش با دنیای فوتبال دوباره شروع شده.

او با سویا قهرمان لیگ اروپا شد و در سوپرجام هم تیمش شجاعانه بازی کرد آن‌ها نفس تیم فلیک را گرفته بودند، اما روی بی تجربگی شکست خوردند و این جام را از کف دادند.

مطمئناً چیزی از ارزش‌های این تیم جسور کم نمی‌شود. آن‌ها قهرمان هستند چون مربی‌ای با ذهنیت برد در تیمشان دارند به نام جولین لوپتگی.

کد خبر 446165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.