خبر خوش رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای بیماران کرونایی

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از دستاورد جدید محققان دارویی این ستاد در تولید و ساخت یک داروی تحریمی مخصوص بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام، محمد مخبر، اظهار کرد: قیمت نسخه ایرانی داروی رمدسیور که در بازار سیاه ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، با قیمت بسیار پایین‌تر مصوب وزارت بهداشت از هفته آینده وارد بازار خواهد شد.

وی افزود: محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام از چندین روش علمی روز دنیا، در حال تحقیق و ساخت داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی و برطرف کردن خلأهای موجود در کشور و نیازهای وزارت بهداشت با توجه به مسائل تحریمی هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتری از داروی جدید تولید شده را در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اعلام ایجاد ۳۰۰ هزار شغل توسط این ستاد و نهادهای زیرمجموعه گفت: سال گذشته ۱۶۵ هزار شغل ایجاد کردیم و امسال نیز راه‌اندازی ۳۰۰ هزار شغل را در دستور کار داریم که ۲۰۰ هزار شغل از این تعداد سهم بنیاد برکت است.

مخبر افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام راه‌اندازی می‌شود که ایجاد یک‌هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اقدامات این ستاد از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: از زمان طرح مساله کرونا در سال گذشته، ستاد اجرایی فرمان امام موظف شد تا با تمام امکانات و قوا در خدمت مردم باشد، بر همین اساس، ما در حوزه تولید دارو و تأمین تجهیزات ورود جدی داشتیم و در حال حاضر، دارویی در سطح دنیا تولید نمی‌شود که در درمان کرونا مؤثر باشد، مگر این‌که توسط ستاد اجرایی تولید و با هماهنگی وزارت بهداشت در بازار توزیع شده باشد.

مخبر خاطرنشان کرد: از آن جایی که تمرکز اصلی ستاد اجرایی فرمان امام بر اشتغال‌زایی است، ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای آسیب‌دیدگان از کرونا را در دستور کار خود دارد. در عین حال، کمک‌های معیشتی هم به این آسیب‌دیدگان می‌شود.

وی ادامه داد: تا به امروز یک میلیون بسته معیشتی و ۴ میلیون بسته پروتئینی در مناطق محروم استان‌های کشور توزیع شده است و این روند ادامه دارد، در مرحله بعدی نیز یک میلیون بسته معیشتی و یک میلیون بسته بهداشتی توزیع خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: اشتغال‌زایی ما بسیار جهت‌دار است و بر اساس اهداف و معیارهایی همچون تحقق اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از واردات، توسعه صادرات و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عملیاتی می‌شود.

مخبر با اشاره به تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام یادآور شد: امسال ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از طریق همین طرح‌های اشتغال‌زایی تأمین می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان عملیات این ستاد و وزارت نیرو جهت آب‌رسانی به هزار روستای محروم تاکید کرد: کار مهم و بزرگی اتفاق افتاده است. به ۵۰۰ روستا با ۳۰۰ هزار جمعیت آب‌رسانی شده است و آب‌رسانی به ۵۰۰ روستای دیگر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

کد خبر 446118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 1
    به قول دکتر نمکی فرمودند که دارو رمد سیور هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد