خیابان‌های انگلیس پیاده‌راه می‌شود

مقامات ارشد بریستول، کلانشهری در انگلستان، از قرنطینه به عنوان فرصتی ارزشمند برای بهبود کیفیت هوا بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر بریستول از مرحله بعدی تلاش‌های خود برای ترویج فرهنگ پیاده‌روی رونمایی کردند. هدف اصلی مقامات از این اقدام، بهبود بیشتر کیفیت هوا در شهر از طریق محدودسازی تردد خودروها و جایگزین کردن روش‌های دیگر رفت و آمد در شهر است. در این راستا مقامات محلی بریستول در نظر دارند به زودی بسیاری از خیابان‌های شهر را که تا کنون در سیطره خودروها بوده است در اختیار عابران قرار دهند و هر گونه تردد وسایل نقلیه موتوری از آن‌ها را ممنوع کنند. در نتیجه این اقدام شهروندان می‌توانند با امنیت خاطر کامل در خیابان‌های فوق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنند.

شواهد حاکی است که شیوع بیماری کووید -۱۹ فرصت بسیار بزرگی برای بهبود کیفیت هوا در سراسر قاره اروپا بود. در پی خانه‌نشینی مردم و توقف فعالیت بسیاری از کارخانه‌ها، شهرهای سراسر قاره با افزایش چشمگیر کیفیت هوا مواجه شدند. خیابان‌های خالی از تردد بسیاری از مقامات محلی را به ترویج درازمدت پیاده‌روی سوق داد و همین امر باعث ایجاد خیابان‌هایی دارای ممنوعیت تردد وسایل نقلیه موتوری شد.

شهردار بریستول در مصاحبه خود با گزارشگران، سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را سال‌هایی چالش‌برانگیز معرفی و اعلام کرد با وجود تمام مشکلات تلاش خواهد کرد شهر را در مسیر پایدارسازی پیش ببرد. بهبود کیفیت هوا از طریق کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل موتوری و جایگزین کردن پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از مهم‌ترین اقداماتی است که شهردار را در رسیدن به هدف بلندپروازانه خود یاری خواهد کرد.

به زودی طرح ممنوعیت تردد خودروها در بعضی از خیابان‌های اصلی شهر آغاز خواهد شد و در صورت موفقیت پروژه، بسیاری از خیابان‌های دیگر نیز به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اختصاص داده خواهد شد. این اقدام علاوه بر بهبود کیفیت هوا به رونق اقتصادی شهر نیز کمک خواهد کرد چرا که عابران پیاده بیش از سواران از مراکز تجاری بازدید و خرید خواهند کرد.

کد خبر 446030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.