پیام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مراسم نواختن زنگ ایثار

رییس بنیاد شهید با صدور پیامی به مناسبت برگزاری مراسم نواختن زنگ ایثار گفت: مدارس شاهد نقش ممتازی در آماده‌سازی یادگاران بزرگ‌مردان ایثار و شهادت برای ورود به میدان‌های جهاد علمی دارند.

‌ به گزارش ایمنا متن پیام سعید اوحدی به شرح زیر است:

«ما باید علم را با همه معنای کامل آن به‌عنوان یک جهاد دنبال کنیم» (مقام معظم رهبری ۱۳۸۵/۱/۱)
حمد و سپاس فراوان، خداوندی را که به انسان فکرت آموخت و جان انسان را به نور دانش روشن ساخت.

تقارن روزهای آغازین سال تحصیلی با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، پیام آزادگی، جوانمردی و رشادت برای جوانان ایران اسلامی به همراه دارد و بیانگر آن است که فرزندان شاهد و ایثارگر به تاسی از پدران خویش، با فتح قله‌های علمی و تحقق شعار ما می‌توانیم، حماسه جاوید دفاع مقدس را در جبهه‌های علمی و فرهنگی تداوم خواهند بخشید.

تعلیم و تعلم کودکان، نوجوانان و جوانان به‌ویژه در شرایط کنونی کشوری که متأثر از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، همچنان مقاوم و پابرجا ایستاده است دارای اهمیت و جایگاه والایی می‌باشد و تلاش، جهاد علمی و معرفت‌آموزی در مبارزه با جهل و نادانی که از ویژگی‌های جملگی شهدای گران‌قدر ایران اسلامی به‌ویژه «سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی» و نیز سیره جانبازان معزز و آزادگان سرافراز می‌باشد، مشعلی فروزان و الگویی ماندگار برای همگان است.

در این میان مدارس شاهد، با دارا بودن ظرفیت‌های فکری، آموزشی و معنوی که مرهون تلاش بی‌وقفه معلمان، فرهنگیان، نیروهای زبده، کارآزموده و دلسوز است، نقش ممتازی در آماده‌سازی یادگاران بزرگ‌مردان ایثار و شهادت برای ورود به میدان‌های جهاد علمی در سال «جهش تولید» دارند.

اینجانب از شما دانش آموزان گرامی و فرزندان عزیزم می‌خواهم قدردان فرصت‌ها بوده و در کمال ادب و احترام، خوشه‌چین دانش و علم معلمان خوب خود باشید و همچون پدران خود با تلاش و عبور از قله‌های دانش و با رعایت اخلاق، معرفت و ایثار برای سربلندی ایران اسلامی نقش‌آفرینی نمائید. امید است با همدلی و همکاری دست‌اندرکاران طرح شاهد به‌ویژه وزیر محترم آموزش‌وپرورش شرایط استفاده از همه ابزارهای آموزشی از جمله فضای مجازی را برای رفع کمبودهای احتمالی فراهم نموده و با برنامه‌های آموزشی و پرورشی زمینه رشد فکری و فرهنگی شما دانش آموزان را تسهیل نمایند.

اینجانب مجدداً تقارن بهار دانش با بهار جهاد، ایثار و مقاومت را به همه دانش آموزان شاهد و ایثارگر، معلمان پرتلاش و دست‌اندرکاران عزیز طرح شاهد تبریک می‌گویم. در پایان موفقیت معلمان در مهرپروری و دانش آموزان شاهد و ایثارگر در علم‌اندوزی را برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج الله تعالی) از خداوند قادر متعال آرزومندم.
سعید اوحدی
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران»

کد خبر 445774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.