بهره‌برداری از آبنمای موزیکال بوستان توحید بیرجند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند از بهره‌برداری از آبنمای موزیکال بوستان توحید این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، امیر ابراهیم‌زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند اظهار کرد: یکی از تأثیرگذارترین این موارد در ایجاد چشم انداز زیبا و دل انگیز استفاده از آب نما در نقاط مختلف شهر است.

وی افزود: شهروندان از طراحی و ساخت آبنما در میادین و بوستان‌های سطح شهر استقبال می‌کنند، زیرا مطالعات کارشناسان نشان می‌دهد که وجود آب سبب کاهش استرس، افزایش احساس آرامش و کاهش ضربان قلب و فشار خون می‌شود.

وی گفت: در همین راستا عملیات بازسازی آب‌نمای بوستان توحید در مدت کمتر از یک ماه با هزینه‌ای حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال توسط پیمانکار و با همکاری واحد تأسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز انجام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند افزود: آب‌نمای موزیکال بوستان توحید توسط یکی از شرکت‌های بخش خصوصی که بیش از یک دهه در زمینه‌ی طراحی و اجرای آبنماهای موزیکال و هارمونیک فعالیت می‌کند، بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ابراهیم‌زاده گفت: سرویس کامل هشت عدد الکتروپمپ گریز از مرکز ایتالیایی و اتصالات مربوطه، سرویس کامل ۱۰ عدد کلکتور فواره با ۲۷۸ خروجی، سرویس و جانمایی جدید دو عدد اسپیکر اکتیو JBL و خرید و نصب ۸۰ عدد چراغ استخری ۲۱ وات فول کالر از اقدامات انجام شده در بازسازی این آبنما است.

وی گفت: آب‌نمای موزیکال بوستان توحید نمایش هماهنگ آب و موسیقی است و در هنگام شب با نورپردازی فضای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز تصریح کرد: با توجه به برخورداری آب‌نمای بوستان توحید از منبع ذخیره آب هنگام تخلیه، امکان استفاده از آب مخزن آن جهت آبیاری فضای سبز پارک نیز وجود دارد.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: این آبنما دارای تعداد ۲۷۸ فواره نازل، که پرتاب آب از فواره با موزیک و رقص نور هماهنگ بوده، و زیبایی و جذابیت خاصی به بوستان داده و امیدواریم با ادامه این روند عمرانی نشاط و شادابی را در فضاهای عمومی به وجود آوریم.

وی تصریح کرد: آب‌نمای موزیکال با بهره گیری از تجهیزات مدرن، ایجاد حرکت‌هایی زیبای آب را امکان پذیر می‌کند، و تکنولوژی به کار رفته در این پروژه امکان ایجاد طیف‌های نوری زیبا را فراهم می‌سازد.

کد خبر 445741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.