شرایط حاد شیوع کرونا در اصفهان/ آمار جانباختگان دو برابر شده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: شرایط شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان به شدت حاد است و آمار جانباختگان این بیماری دو برابر شده است.

آرش نجیمی در تشریح آخرین وضعیت کلی شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان اصفهان از نظر کرونا در وضعیت حاد قرار دارد و شرایط مناسبی ندارد، متأسفانه با دو برابر شدن تعداد فوتی‌ها و افزایش شدید تعداد موارد بستری مواجه شده‌ایم به نحوی که تعداد موارد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه از ۲۰۰ مورد در روز افزایش چشمگیری داشته و با ادامه این روند، شرایط به مراتب بدتری پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های استان با محدودیت ظرفیت مواجه است، افزود: کادر درمان به شدت فرسوده و خسته هستند و شاید به نقطه‌ای برسیم که سیستم درمانی توان تحمل مراقبت  بیماران جدید را نداشته باشد، بنابراین با توجه به شرایط خاص پیش آمده ممکن است حتی پیش از موجی که تصور می‌شد در پاییز رخ دهد با موج دیگری روبرو باشیم و شرایط بیش از این حاد شود.

ظرفیت بیمارستان‌های خمینی شهر پر شده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خمینی‌شهر، گفت: با اینکه از قبل توصیه‌های زیادی شده بود اما با بی‌توجهی به این توصیه‌ها شهرستان خمینی‌شهر با پیک شیوع بسیار شدیدی مواجه شده است تا جایی که بیمارستان‌های این شهر ظرفیت ندارند و با انبوه بیمار مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به انتقال بیماران خمینی‌شهر به دیگر مراکز درمانی طبق تصمیمات اتخاذ شده، اظهار کرد: با توجه به اجتماعاتی که در این شهر صورت گرفت پیش‌بینی پیک بیماری را در خمینی‌شهر داشتیم اما باورهای غلط مردم کار را برای کادر درمان سخت کرده است.

با ادامه روند ابتلا ظرفیت بیمارستان جوابگو نخواهد بود

نجیمی در خصوص راهکارهای مواجهه با وضعیت بحرانی در استان ادامه داد: چندین راهکار برای کنترل وضعیت بحرانی وجود دارد، لغو عمل‌های جراحی غیر ضروری و اختصاص تخت‌های بستری دیگر حوزه‌ها به بیماران کرونا دو راهکار پیشنهادی است اما به مرور تمام تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد و اگر روند افزایشی شیوع بیماری بیش از این ادامه یابد، تخت‌های بیمارستانی جوابگوی پذیرش بیماران جدید نیست و مجبور به ایجاد مراکز نقاهتگاهی هستیم.

وی در خصوص وضعیت اقلام بهداشتی مورد استفاده در بیمارستان‌های استان گفت: کمبود خاصی در خصوص اقلام بهداشتی و ماسک در مراکز بیمارستانی وجود ندارد اما باز هم تلاش می‌شود تمام اقلام برای بیمارستان‌ها تأمین شود تا کادر درمان بدون نگرانی به کارشان ادامه دهند.

کد خبر 445700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    خواهش میکنیم تعداد کارمندان ادارات رو کم کنید. مترو صبح ها کیپ جمعیته. یه خورده به فکر باشید. حداقل یک سوم رو که میتونید اجرا کنید دوباره.