دنیای برابر، جهان کارآمد؛ شعار روز زنان تاجر در سال ۲۰۲۰

از دهه ۱۹۴۰ تاکنون نقش زنان در دنیای تجارت به‌طور فزاینده‌ای در حال پررنگ شدن است تا جایی که می‌توان گفت در حال حاضر همپایه نقش مردان شده و ریاست یا مدیریت بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک را برعهده گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از زنان امروزی احساس استقلال، امنیت و شادمانی خود را در گرو توانایی تأمین مخارج زندگی خود می‌دانند و با تلاش‌های مستمر موفق شده‌اند در دنیای تجارت پا به پای مردان پیش روند. از این رو بیست و دوم سپتامبر به‌عنوان روز زنان تاجر تعیین شده است که در آن به تکریم نقش فزاینده زنان امروز در دنیای تجارت و تأمل در دستاوردهای میلیون‌ها نفر از زنان صاحب مشاغل گوناگون پرداخته می‌شود. این روز برای نادیده گرفتن دستاوردهای مردان ایجاد نشده، بلکه صرفاً به منظور آشکار ساختن فعالیت‌های شناخته‌ شده یا نشده ایجاد شده توسط زنان در نظر گرفته شده است که در زندگی روزمره معمولاً به خاطر کمک‌ها و دستاوردهای خود اعتباری کسب نمی‌کنند. البته هنوز هم راه زیادی برای برابر شدن شرایط نقش‌آفرینی زنان و مردان در صنایع سراسر جهان برای پیمودن وجود دارد ولی نمی‌توان از گام‌های بلندی که در این راه برداشته شده است چشم‌پوشی کرد و تعیین این تاریخ فرصت مناسبی برای تأیید این گام‌ها و ادای احترام به کسانی است که نقشی عظیمی در برداشتن آن‌ها داشته‌اند.

در طول تاریخ نمونه‌های موفقیت‌آمیزی از حضور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، همچنین رویدادهای بزرگی همچون برگزاری نخستین همایش زنان در سال ۱۸۴۸ و فارغ‌التحصیلی نخستین زن از دانشکده پزشکی در سال بعد از آن دیده می‌شود. انجمن زنان تاجر آمریکایی که یک انجمن حرفه‌ای ملی برای زنان است نیز در بیست ودوم سپتامبر سال ۱۹۴۹ توسط هیلاری بوفتون، یکی از تاجران مرد کانزاس‌سیتی و سه تاجر زن اهل این شهر تشکیل شد چرا که احساس می‌شد همه زنان، خصوصاً آن دسته که در طول جنگ جهانی دوم به دلیل ضرورت امر دانش شغلی بالایی به دست آورده بودند، در آن زمان به‌دنبال کسب فرصت‌های شغلی برابر بودند و وجود یک سازمان جدید برای آن‌ها خصوصاً در جامعه‌ای با صنعت مردسالار به شدت احساس می‌شد.

پس از آن اولین روز برای بزرگداشت زنان تاجر، پس از تصویب قطعنامه مشترک کنگره آمریکا در سال ۱۹۸۳ جشن گرفته شد و در آن به طور ویژه‌ای از سهم زنان در دنیای تجارت تقدیر شد و روی راهکارهای لازم برای تساوی بیشتر زنان و مردان در این زمینه تمرکز شد. در حال حاضر نیز سمینارها، جلسات و رویدادهای بسیاری در روز بیست ودوم سپتامبر برگزار می‌شود که زنان تاجر را به شبکه‌سازی فعالیت‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود ترغیب می‌کند و فرصت لازم برای کمک به آن‌ها و دیگران برای رشد شخصی و حرفه‌ای، همچنین آموزش، پشتیبانی و به‌رسمیت‌شناخته شدن آن‌ها را فراهم می‌کند.

این روز همچنین فرصتی برای افزایش دامنه ارتباطات با تمام افراد شاغل در صنایع مشابه است و فرصتی برای جشن گرفتن موفقیت‌های زنان در دنیای تجارت را فراهم می‌کند. در این روز زنان تاجر می‌توانند زمینه‌های ورود همنوعان خود را به دنیای تجارت فراهم کنند و به سایرین برای پیشرفت در مشاغل‌شان کمک کنند. لازم ذکر است که برای گرامی‌داشت این روز حتماً نیازی به زن بودن نیست و مردان هم می‌توانند با پذیرش این تاریخ و حمایت از تجارت به تشویق همکاران مؤنث خود بپردازند و راه را برای پیشرفت هر چه بیشتر آن‌ها هموار سازند و یا با کسب و اشاعه اطلاعات بیشتر درباره موفق‌ترین و الهام‌بخش‌ترین زنان کارآفرین از آن‌ها حمایت کنند.

جهان امروز، جهان برابری است و همانطور که در شعار روز زنان تاجر سال ۲۰۲۰ عنوان شده است، دنیای برابر، دنیایی فعال، توانا و کارآمدتر است. بنابراین زن و مرد می‌توانند در کنار هم، با افزایش سطح آگاهی به دور از هرگونه تعصب و ایراد برای ایجاد جهانی برابر و در نتیجه قدرتمندتر با یکدیگر همکاری و دنیا را به جایی بهتر از آنچه هست تبدیل کنند.

کد خبر 445692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    مثل همیشه عالی
  • بهار IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    عالیه