فرانسه تا پایان دسامبر قرنطینه است

رئیس جمهور فرانسه به علت افزایش سرعت گسترش ویروس کرونا در این کشور، از قرنطینه کشوری خبر داده است که در حال حاضر آغاز و یکم دسامبر نیز پایان می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امانوئل مکرون اعلام کرده که قرنطینه جدید نظیر آنچه در موج اول اعمال شده انجام می‌گیرد با این تفاوت که برنامه‌هایی برای کاهش آسیب به بخش‌های آموزشی و بنگاه‌های اقتصادی تنظیم شده است. بر اساس قانون قرنطینه جدید،

حضور خارج از منزل در ساعات تعیین شده غیر مجاز است مگر با ارائه دلایل معتبر.

ملاقات‌های مردمی، گردهم آیی و سفرهای بین شهری ممنوع است و تنها افرادی که قصد بازگشت از تعطیلات تا آخر هفته را دارند، مجاز به ورود به کشور هستند.

مراجعه به خانه سالمندان تحت شرایط استثنایی انجام می‌شود.

رستوران‌ها، کافه‌ها و مشاغل غیر ضروری به طور موقت بسته خواهند شد.

بنا بر تجربیات سابق فرانسه در رابطه با قرنطینه، تصمیم گرفته شده که مدارس از مهدکودک‌ها گرفته تا دبیرستان‌ها باز باشند و به فعالیت خود ادامه دهند اما مراکز عالی آموزشی به صورت آموزش مجازی به روند کاری خود ادامه می‌دهند. علاوه بر این، فعایت‌های کاری تا حد ممکن به صورت دور-کار انجام می‌شود و مراکز خدمات عمومی نیز باز خواهند بود.

مکرون در این رابطه به ادامه فعالیت‌های کاری و بخصوص امور اقتصادی تاکید ویژه‌ای کرده است. دولت فرانسه برای کسب و کارهای کوچکی که مجبورند در دوران کرونا بسته باقی بمانند، بسته‌های حمایتی را در نظر گرفته که در ازای هرگونه ورشکستگی یا ضرر به میزان ۱۰ هزار یورو در ماه غرامت دریافت می‌کنند.

کد خبر 445666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.