نظر متخصصان آمریکایی در مورد نحوه انتقال کروناویروس از راه هوا

در به‌روزرسانی راهنمای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در مورد کروناویروس آمده است که این ویروس از طریق هوا نیز منتشر می‌شود.

به گزارش ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در بروز رسانی راهنمای خود در مورد کروناویروس آورده است: به طور معمول کروناویروس می‌تواند از طریق ترشحات تنفسی یا ذرات کوچک از قبیل آنچه در ذرات " آئروسل" یا هواپخش (سوسپانسیون ذرات جامد یا قطره‌های مایع در گاز اطلاق می‌شود) وجود دارد و حتی هنگام دم و بازدم، منتقل شود.

اکنون در وبسایت این مرکز آمده است: ویروس‌های هوازی از جمله کووید -۱۹ از جمله عفونت‌های مسری هستند که به راحتی گسترش پیدا می‌کنند. پیش از این مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در راهنمای خود در مورد کروناویروس به این نکته اشاره کرده بود که بیماری کووید -۱۹ بیشتر در بین افرادی که در تماس نزدیک با یکدیگر هستند و بویژه از طریق ترشحات تنفسی تولید شده هنگام سرفه، عطسه و صحبت منتقل می‌شود.

در به‌روزرسانی راهنمای این مرکز آمده است: شواهد بسیاری وجود دارد که قطرات و ذرات هوازی می‌توانند در هوا معلق باقی بمانند و توسط افراد تنفس شوند و در مسافت‌های بیشتر از دو متر نیز جابجا شوند. به طور کلی خطر ابتلاء به این ویروس در محیط‌های بسته که از تهویه مناسب برخوردار نیستند بیشتر است.

منبع: ایسنا

کد خبر 445652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.