باید به بازیکنان جدید زمان بدهیم/ تیم‌های آسیایی به چنین مسابقات فشرده‌ای عادت ندارند

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است برای هماهنگی خریدهای جدید با تیم باید به آن‌ها زمان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس شب گذشته در حالی که سه امتیاز با حضور در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فاصله داشت، تن به شکست برابر الدحیل قطر داد. با این وجود سرخ‌پوشان نمایش خوبی مقابل رقیب قطری‌شان به نمایش گذاشتند و اگر بخت با الدحیل یار نبود، گلی را دریافت نمی‌کردند. حالا پرسپولیس به فاصله سه روز باید رو در روی شارجه‌ای صف آرایی کند که شب گذشته التعاون را با پنج گل در هم کوبید و برای صعود، نباید مغلوب نماینده امارات شود؛ هر چند تساوی هم می‌تواند به طرزی عجیب سرخ‌پوشان را با هشت امتیاز از گردونه رقابت‌ها کنار بزند. در خصوص عملکرد پرسپولیس برابر الدحیل و مسابقه حساس پنجشنبه شب این تیم مقابل الشارجه، با پایان رأفت، بازیکن سال‌های نه چندان دور پرسپولیس گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

در اوایل بازی به نظر می‌رسید پرسپولیس عقب نشسته و سعی در استفاده از ضد حملات دارد؟

پرسپولیس در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ابتدایی توپ را به حریف داده و فضا را گرفت. پرسپولیسی‌ها از طریق احسان پهلوان، بشار رسن و عیسی آل‌کثیر دل به ضد حملات بسته بودند و یکی دو موقعیت نیز برایشان به دست آمد که متأسفانه تبدیل به گل نشد. پس از آن تا دقیقه ۴۵ بازی متعادلی را از هر دو تیم دیدیم.

چرا در نیمه دوم شاهد بازی خوب پرسپولیس همانند ۴۵ دقیقه ابتدایی نبودیم؟

متأسفانه در نیمه دوم پنالتی‌ای که به نفع تیم الدحیل گرفته شد را معز علی به گل تبدیل کرد و حریف یک بر صفر از پرسپولیس پیش افتاد و کار تاکتیکی تیم الدحیل برعکس شد و توپ را در اختیار پرسپولیس قرار داده و فضاها را گرفتند و کاملاً به لاک دفاعی فرو رفتند. الدحیلی‌ها از هر پنج تعویض‌شان استفاده کرده و کاملاً وقت را به نفع خودشان تلف کردند.

آیا فشردگی بازی‌ها بر عملکرد شب گذشته پرسپولیس تأثیر گذاشته بود؟

دیدار امشب فوتبال بسیار خوبی همراه با دوندگی زیاد بود. از طرف دیگر فشردگی بازی‌ها و خستگی بازیکنان به این دلیل که باید هر سه روز یک دیدار انجام دهند، با توجه به اینکه تیم‌های آسیایی به چنین فشاری عادت ندارند، کیفیت مسابقات را کاهش می‌دهد. البته کیفیت زمین، استادیوم، هتل‌ها، غذاخوری‌ها و تمامی امکاناتی که در قطر هست، حتماً این موضوع را جبران می‌کند.

یحیی گل محمدی تاکید فراوانی روی استفاده از خریدهای جدید دارد، این خریدها را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

تمام خریدهای پرسپولیس با نظر کادر فنی و مدیران تیم بود و آن‌ها تنها سه بازی انجام داده‌اند. باید به این بازیکن‌ها زمان بدهیم. فکر می‌کنم عیسی آل‌کثیر خوب کار کرده، زحمت کشیده، تیر دروازه زده، پنالتی گرفته و در بازی امشب نیز چند صحنه روی دروازه حریف خلق کرده است. از طرف دیگر دیدیم که احسان پهلوان نیز بازیکن فوق‌العاده تکنیکی و سرعتی است و توپ را خیلی خوب نگه داشته و به پرسپولیس کمک می‌کند. سرلک نیز بازیکن باکیفیتی است. حامد لک هم انصافاً در این سه بازی خوب گلری کرده و باید به این بازیکنان زمان دهیم تا رفته رفته بتوانند با تیم هماهنگ شوند.

با وجود ناهماهنگی‌ای که با آن اشاره کردید، آیا درست است بازیکن باسابقه‌ای مثل احمد نورالهی روی نیمکت مسابقه را شروع کند؟

لیگ ما فرسایشی بود و چند ماه ادامه پیدا کرد. احمد نورالهی نیز بازیکن است و خسته می‌شود. این صلاحدید کادر فنی بود که او روی نیمکت بنشیند و در ۳۰ دقیقه پایانی نیمه دوم وارد زمین شود.

پیش بینی‌تان از بازی الشارجه چیست؟

الشارجه تیم خوبی است. این تیم‌ها چون می‌توانند بازیکنان خوب خارجی را جذب کرده و پول خرج می‌کنند، واقعاً کیفیت کار الدحیل و هم الشارجه که بازی آخر آن را نگاه کردم را افزایش داده‌اند. شارجه سه بازیکن خارجی خیلی خوب دارد. شماره ۷ این تیم فوق‌العاده تکنیکی و بازیکن تراز اول‌شان است که عملکرد خیلی خوبی دارد. باید مواظب چنین بازیکنانی باشیم چرا که آن‌ها می‌توانند در لحظه ضربه بزنند و نتیجه را عوض کنند.

کد خبر 445614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.