آخرین مهلت تهیه طرح مرتعداری اعلام شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: بهره برداران مراتع باید تا پایان سال نسبت به تهیه طرح مرتعداری مراتع خود اقدام کنند. طبق دستورالعمل سازمان جنگل‌ها هر در صورت مراجعه نکردن دامداران پروانه مرتع آن‌ها باطل می‌شود.

عبدالرضا مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هرگونه بهره برداری از عرصه‌های ملی طبق ماده (۳) قانون حفاظت و بهره برداری باید در قالب طرح مصوب باشد، اظهار کرد: از این رو بهره برداری از مراتع تا هنگام تهیه طرح بر اساس پروانه چرا است.

وی افزود: از سطح ۸۶ میلیون هکتار مراتع کشور، شش میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار متعلق به استان اصفهان است که دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار دارای طرح مرتع داری است.

مهاجری افزود: امسال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در قالب طرح ۹ در ۹۹، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار سطح مصوب در استان را تعیین کرده است که برای طرح مرتعداری آن اقدام کنیم از این رو همه دامداران تا پایان سال باید نسبت به تهیه طرح مرتع داری مراتع خود اقدام کنند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه همه مراتع استان قرار است تا سال ۱۴۰۰ تحت پوشش طرح مرتعداری قرار گیرد، خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل سازمان جنگل‌ها هر در صورت مراجعه نکردن دامداران پروانه مرتع آن‌ها باطل می‌شود.

وی همچنین به طرح زراعت چوب در ۴۰۰ هکتار از اراضی استان اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به ممنوعیت بهره برداری از جنگل‌های شمال در قالب برنامه ۹ در ۹۹ در سراسر کشور با هدف تأمین نیاز صنایع چوب اجرا می‌شود و در استان اصفهان تا پایان امسال سه گونه اکالیپتوس، صنوبر و گز شاهی کاشته خواهد شد.

مهاجری جنگل کاری اقتصادی در اراضی دیم مناطق ییلاقی استان را از دیگر برنامه‌های ۹ در ۹۹ اصفهان عنوان کرد و افزود: متقاضیان این طرح در شهرستان‌های دارای بارندگی بالای ۳۰۰ میلی متر مانند فریدن، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان و سمیرم می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی درخواست خود را ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه واگذاری پارک‌های جنگلی به بخش خصوصی و توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم در دستور کار است، اظهار کرد: متقاضیانی که در مناطق ییلاقی جنوب و غرب استان ساکن هستند به ادارات شهرستانی منابع طبیعی مراجعه کنند.

وی اخذ سند برای اراضی ملی "کاداستر" و الکترونیک کردن مکاتبات را از دیگر پروژه‌های ۹ در ۹۹ اصفهان برشمرد و گفت: صندوق توسعه ملی امسال ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری، احیا و اصلاح مراتع و توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان اصفهان اختصاص داده است و در حقیقت دولت این سوبسیدها را برای مردم می‌دهد تا صرف پروژه‌ها شود.

کد خبر 445612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.