انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج اصناف برای تولید طرح‌های طراحان ایرانی لباس

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با تاکید بر پیگیری تولید و توزیع طرح‌های طراحان لباس ایرانی گفت: با نهادهای مختلف؛ از جمله بسیج اصناف توافقنامه‌هایی منعقد شده تا طرح‌های طراحان ایرانی را که پوشیده، زیبا و برازنده است در سراسر کشور تولید و توزیع کنند.

به گزارش ایمنا، سیده مرضیه شفاپور در آئین اختتامیه پنجمین نمایشگاه لباس عاشورایی شامگاه دوشنبه (۳۱ شهریور) رونمایی از لباس عفاف و حجاب مشاغل ویژه بانوان و مجموعه لباس عاشورایی را از دستاوردهای این نمایشگاه دانست و گفت: در طراحی و تولید لباس عفاف و حجاب ویژه بانوان شاغل از پارچه، نخ و طراحی تمام‌ایرانی استفاده شده که تلاشی در تحقق شعار جهش تولید است.

وی یکی از مشکلات تولید لباس را تهیه پارچه به ویژه پس از شیوع کرونا دانست و گفت: برای رفع این مشکل با صنعت‌گران عرصه تولید پارچه مراوداتی داشتیم و قرار است با تعدادی از طراحان و پیشکسوتان عرصه طراحی بازدیدی از صنعت داشته و زمینه تأمین پارچه مورد نیاز طراحان با قیمت مناسب را فراهم کنیم.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در مورد دهمین جشنواره مد و لباس فجر، اظهار کرد: امسال پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که به جشنواره ورود مفهومی داشته باشیم و از ظرفیت‌های لباس اقوام و قومیت‌ها استفاده کنیم. ایران، مصر و روم در تاریخ بشر دارای جایگاه مهمی در حوزه پوشاک هستند، اما لباس ایرانی در طول تاریخ علاوه بر غنا و برازندگی پوشیدگی کامل را نیز داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون نیز بسیاری کشورها حتی کشورهایی که از نظر فرهنگی با ما تفاوت دارند، مثل کشور سوئیس از ما برای حضور در رویدادهای مد و لباس دعوت کرده‌اند و علاقه‌مند هستند در رویدادهای مد ما شرکت کنند. نگاه به همه طراحان کشور یکسان است و تلاش داریم بالاترین امکانات را برای آن‌ها فراهم کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 445604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.