آرتریت روماتوئید خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که بیماری آرتریت روماتوئید خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را حدود ۲۳ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، التهاب به عنوان یک عامل اصلی شروع و پیشرفت بیماری دیابت نوع دوم در نظر گرفته می‌شود؛ آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی و خود ایمنی است. محققان معتقد هستند که التهاب سیستمیک مرتبط با آرتریت روماتوئید خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین دو بیماری آرتریت روماتوئید و دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بروز دیابت نوع دوم را در میان افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و در بین عموم مردم مقایسه کردند.

محققان با انجام تجزیه و تحلیل‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مبتلایان به آرتریت روماتوئید حدود ۲۳ درصد بیشتر از دیگر افراد مورد بررسی در این مطالعه، در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار گرفتند. نتایج این مطالعه نشان داد که وجود مسیرهای التهابی نقش مهمی در ابتلای فرد به دیابت دارد.

به گفته پژوهشگران، عوامل خطرآفرین ابتلا به دیابت در میان افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید باید به دقت بررسی شود. فاکتورهایی که سطح التهاب را کاهش می‌دهد، نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم دارد؛ بنابراین تمرکز کردن بر رفع چندین عامل بروز بیماری به صورت همزمان حائز اهمیت است.

کد خبر 445592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.