بزرگترین اشتباهم پیوستن به پرسپولیس بود/ می‌گویند به خاطر منافع شخصی به سپاهان نزدیک ‌شدم!

مهدی جعفرپور که از آکادمی سپاهان رشد کرده، سال ۹۳_۹۴ به تیم پرسپولیس می پیوندد و بدترین فصل خود را می‌گذراند. وی سال ۹۸ از فوتبال خداحافظی کرد و کنار کریم قنبری در تیم سپاهان نوین کسب تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جعفرپور از تیم‌های پایه سپاهان رشد کرد و به تیم بزرگسالان اضافه شد که سه قهرمانی در جام حذفی و سه قهرمانی در لیگ برتر همراه سپاهان دارد.

وی سابقه بازی در باشگاه‌های سپاهان، پاس تهران، پاس همدان، پرسپولیس، سایپا، راه آهن، سیاه جامگان، گل گهر سیرجان، نساجی مازندران و صبای قم را دارد. او سال ۹۳_۹۴ به تیم پرسپولیس پیوست که به عقیده خود بزرگترین اشتباه دوران فوتبالش را انجام داده زیرا در آن زمان پرسپولیس ساختار و نظم خوبی نداشت.

جعفرپور سال ۹۸ در سن ۳۵ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و وارد عرصه مربیگری شد، خبرنگار ایمنا گفت و گویی با او انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

فوتبال را از چه سالی شروع کردی؟

در زمان کودکی چند جوراب را با هم یکی می‌کردم و مشغول بازی فوتبال می‌شدم و با عشق به این رشته بزرگ شدم. در مسابقات مدرسه دبیر ورزش من را به تیم ناحیه دو معرفی کرد که مربی آن امیرحسین شاهزیدی بود و از جانب این مربی انتخاب شدم و فوتبالم را شروع کردم. سال بعد به تیم فرش سامان با سرمربیگری امیرحسین شاهزیدی پیوستم که این مربی استعداد من را در فوتبال کشف کرد، سال ۷۷ برای جوانان سپاهان تست دادم که عباس رضایت سرمربی تیم انتخابم کرد و سال بعد از آن امیرحسین شاهزیدی سرمربی این تیم شد. در تمرینات نوجوانان بودم که توسط کریم قنبری برای تیم امید سپاهان انتخاب شدم و سال ۸۱ فرهاد کاظمی من را به تیم بزرگسالان این باشگاه برد.

سابقه بازی در چه تیم‌هایی را داری؟

سابقه بازی در تیم‌های سپاهان، پاس تهران، پاس همدان، پرسپولیس، سایپا، راه آهن، سیاه جامگان، گل گهر سیرجان، نساجی مازندران و صبای قم را دارم.

از کدام تیم رضایت داشتی؟

بدون شک از سپاهان رضایت دارم.

دلیل جدایی از این تیم چه بود؟

مدیر عامل آن زمان باشگاه سپاهان با وجود اینکه دو سال قرار داد داشتم گفت که من را نمی‌خواهد، من هم دیدم ماندن در این تیم درست نیست به همین دلیل از بین پیشنهادهایی که داشتم به سایپا پیوستم. بعد از جدایی فهمیدم تصمیمی که گرفتم اشتباه بود.

چه زمانی از فوتبال خداحافظی کردی؟

سال ۹۸ در سن ۳۵ سالگی پس اتمام قرار دادم با صبای قم از فوتبال خداحافظی کردم، اما شرایط بدنی خوبی داشتم که می‌توانستم بازهم به بازی ادامه دهم ولی فوتبال از حالت طبیعی خود خارج شده و حق بازیکن را نمی‌دهند که بازیکن به هر قیمتی نباید فوتبال را ادامه دهد.

به چه دلیل به پرسپولیس پیوستی؟

بزرگترین اشتباهی که داشتم پیوستن به پرسپولیس بود، سالی که به این تیم اضافه شدم نظم و ساختاری نداشت و در یک سال شش مدیرعامل عوض کرد، حاشیه هم زیاد داشت که بدترین سال خود باشگاهم بود.

زمانی که به پرسپولیس اضافه شدی هواداران سپاهان چه برخوردی داشتند و در آن زمان شدت کری بین هواداران سپاهان و پرسپولیس چگونه بود؟

سال ۹۳_۹۴ بود که به پرسپولیس پیوستم، در آن زمان بین هوادران سپاهان و پرسپولیس کری نبود بلکه حساسیت هواداران سپاهان روی تیم همشهری خود ذوب آهن بود که من به خاطر آنها با وجود اینکه چندین بار از ذوب آهن پیشنهاد داشتم قبول نکردم. زمانی که به پرسپولیس اضافه شدم تلاش کردم به سپاهان برگردم ولی نشد. در حال حاضر خود من دوست ندارم از سپاهان کسی به پرسپولیس اضافه شود و اگر در آن زمان می‌دانستیم کری بین این دو باشگاه اینقدر زیاد می‌شود به خودم اجازه نمی‌دادم به پرسپولیس بروم.

چه هدفگذاری برای آینده داری؟

کلاس‌های مربیگری را شروع کردم، امسال در کنار کریم قنبری و کادر خوب سپاهان نوین کسب تجربه کردم. تلاش می‌کنم تجربه خود را زیاد کنم، حدود ۲۰ سال فوتبال حرفه‌ای بازی کردم و این افتخار را دارم که در مکتب سپاهان بزرگ شدم.

امسال از نزدیک دیدم برای مربیگری باید وقت گذاشت، کریم قنبری برای سپاهان نوین خیلی وقت می‌گذارد خوشحالم که در کنار او بودم چیزهای زیادی در حیطه مربیگری یاد گرفتم. سال خوبی داشتم امیدوارم اتفاقات خوبی برای سپاهان نوین رقم بخورد که می دانم با حضور محمدرضا ساکت اتفاقات خوبی برای همه مجموعه رخ می‌دهد زیرا سپاهان به یک تیم فوتبال خلاصه نمی‌شود، زمانی که ساکت بود سپاهان ورزشکاران زیادی داشت اما دوران مدیران بعدی تعداد ورزشکاران و تیم‌ها کم شد.

دوران بازی چه مقام‌هایی بدست آوردی؟

سه دوره قهرمانی در لیگ برتر، دو دوره قهرمانی در جام حذفی با سپاهان دارم و یک سال هم تنها بازی فینال جام حذفی را نبودم که سپاهان قهرمان شد.

طرفدار کدام تیم ایرانی و خارجی هستی؟

در ایران طرفدار سپاهان هستم و در خارج هم تیم‌هایی مانند رئال مادرید، یوونتوس، بارسلونا و بایرن مونیخ که بازی دارند جذاب است.

مطالبات خود را از باشگاه پرسپولیس گرفتی؟

از سپاهان حدود ۱۵۰ میلیون می‌خواستم ولی هیچ زمانی به خودم اجازه ندادم از تیم شکایت کنم که دو سال پیش به توافق رسیدیم و پنجاه درصد پولم را بخشیدم و بقیه آن را گرفتم، اما در پرسپولیس همان زمانی که قرار دادم تمام شد شکایت کردم و شش ماه بعد پولم را کامل گرفتم.

چرا دیگر در فوتبالیست‌ها تعصبی که در گذشته بازیکنان به یک تیم داشتند دیگر نیست؟

بازیکنانی که به تیم‌های تهرانی می‌پیوندند و مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند، در جو قرار گرفته و پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کنند. در حال حاضر فوتبال ورزشی حرفه‌ای است و نمی‌شود از بازیکن برای انتخاب تیمی ایراد گرفت، اما آدم هیچذوقت نباید اصلیت خود و تیمی که در آن رشد کرده را فراموش کند.

در هر تیمی بودم می‌گفتم سپاهانی هستم، تا آخر عمر هم این حرف را تکرار می‌کنم زیرا به من عشق و آرامش می‌دهد. برخی افراد از حرف‌های من این برداشت را دارند که می‌خواهم به خاطر منافع شخصی به سپاهان نزدیک شوم در صورتی که باید بگویم دو سال با این تیم قرار داد داشتم ولی من را نمی‌خواستند و برای اینکه شخصیتم زیر سوال نرود از تیم جدا شدم.

در رابطه با مافیای فوتبال صحبت می‌کنی؟

فوتبال ما زیر سوال است که در ایران بیشتر این موضوع را لمس کردم، با چشم دیدم که چه اتفاقاتی در باشگاه‌ها برای انتخاب مربی و بازیکن رخ می‌دهد. در رابطه با این موضوع صحبت نکنم بهتر است زیرا بخواهم حرفی بزنم چیزی تغییر نمی‌کند و خودم را زیر سوال می‌برم، فقط می‌توانم بگویم فوتبال سالمی نداریم.

لیگ برتر فوتبال ایران از لحاظ فنی چه چیزی کم دارد؟

زمانی که برای بازی‌های آسیایی به کشورهای عربی می‌رفتیم می‌دیدیم از لحاظ امکاناتی ده سال عقب هستیم، اما از نظر فنی استعداد و مربی‌های جوان خوبی مانند محرم نویدکیا داریم که بهترین گزینه برای سپاهان است. هر قهرمانی که این باشگاه به دست آورده محرم نویدکیا یک نقش اصلی داشته است، امیدوارم در عرصه مربیگری هم بدرخشد.

حضور محمد رضا ساکت در سپاهان چقدر مؤثر است؟

زمانی که ساکت از سپاهان رفت این باشگاه بی پدر شد و الان که برگشته سپاهان صاحب دار شده است که روزهای خوب برای این باشگاه در راه است.

محرم اولین تجربه مربیگری خود را از یک تیم بزرگ شروع کرد به نظر شما توانایی این کار را دارد؟

در تیم‌های بزرگ خارجی مربی‌هایی بودند که نخستین تجربه را داشتند موفق شدند، در ایران هم محمود فکری، جواد نکونام، ابراهیم صادقی و علی دایی اولین تجربه مربیگری را با تیم‌های بزرگ داشتند و عملکردشان خوب بود.

محرم نویدکیا بازیکن تیم ملی بوده که تجربه اروپایی و آسیایی دارد، در سطح بالای فوتبال بازی کرده و تمام مشکلات را می‌داند که به تیم هم منتقل می‌کند. مربیگری فقط بحث فنی نیست و به نظر من شانس هم در آن دخیل است که امیدواریم محرم شانس هم داشته باشد.

حرف آخر؟

روزهای خوب برای سپاهان در راه است، در دهه ۸۰ خیلی از موفقیت‌های سپاهان رقم خورد. امیدوارم سال ۱۴۰۰ اتفاق‌های خوبی برای این باشگاه رخ دهد تا دل هواداران هم شاد شود.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 445555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.