تفکیک آب شرب از سایر مصارف در اردکان یزد

مدیر امور آبفای اردکان از اجرای عملیات حفاری و لوله‌گذاری خط انتقال آب با هدف تفکیک آب شرب از سایر مصارف در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، داوود مخلصی اظهار کرد: این پروژه به طول دو هزار و ۲۶۰ متر در مسیر خیابان صدرآباد تا میدان آزادی و در ادامه از میدان کتاب تا میدان شهدا در حال اجراست.

وی با اشاره به کمبود آب با کیفیت مطلوب در ماه‌های گرم شهرستان اردکان گفت: درصدی از آب انتقالی با کیفیت بالا از طریق شبکه اجرا شده به ایستگاه‌های برداشت آب در سطح شهر انتقال داده می‌شود و شهروندان با مراجعه به این ایستگاه‌ها می‌توانند از آب شرب با کیفیت مطلوب‌تر بهره‌مند شوند.

مدیر امور آبفای اردکان ادامه داد: این عملیات با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در اقطار ۳۱۵، ۲۵۰ و ۶۳ میلی‌متر در حال اجراست و با اتمام آن، طول شبکه آب شیرین به ۱۲ کیلومتر افزایش می‌یابد.

مخلصی اظهار کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب استان یزد و مطالبات آبفای اردکان از شهرداری در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب اردکان در پایان افزود: با توجه به محدودیت کمی و کیفی منابع آب در شهرستان اردکان و صرف هزینه‌های قابل ملاحظه جهت آبرسانی و بهره‌برداری از ایستگاه‌های برداشت، ضروری است آب شرب این ایستگاه‌ها صرفاً جهت مصرف شرب استفاده و از مصرف در موارد غیر شرب و هدر رفت آن خودداری شود. در حال حاضر آب مصرفی شهروندان اردکان از طریق آب انتقالی، منابع داخلی و ۳۹ ایستگاه برداشت آب تأمین می‌شود.

کد خبر 445544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.