طرح تفصیلی قم بازنگری می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: طرح بازنگری و به‌روزرسانی طرح تفصیلی قم در قالب طرح جامع ساختار راهبردی تهیه‌ شده و در دست اجراست.

به گزارش ایمنا، غلامرضا جانقربان با اشاره به طرح تفصیلی این شهر، اظهار کرد: قم با گذشت ۱۰ سال به طرح تفصیلی دست‌یافت، به‌طوری‌که طرح جامع قم در سال ۷۶ شروع شد و ۱۰ سال بعد در سال ۸۶ به تصویب رسید و در سال ۸۸ ابلاغ شد.

وی افزود: طرح جامع در قالب ساختار راهبردی به تصویب رسید و طرح تفصیلی از سال ۸۸ به‌محض ابلاغ، روند اجرای آن آغاز شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: در سال ۹۲ دو بخش طرح تفصیلی پهنه‌بندی و شبکه ابلاغ شد و در دستور کار شهرداری قرار گرفت و ضوابط و کاربری‌ها نیز به‌صورت بخش بخش و منطقه‌ای در طول ۶ سال قبل از طریق کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و استانداری پیگیری شد.

وی اضافه کرد: امروز کل طرح تفصیلی شهر قم و ضوابط و نقشه یکپارچه آن به تصویب رسیده است و در نیمه دوم سال ۹۸ به شهرداری ارائه شد و در واقع شهر قم دارای طرح جامع و هم طرح تفصیلی است.

جانقربان عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال از طرح جامع گذشته است مکاتبه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی انجام داده‌ایم تا آن را بازنگری کنیم چراکه طرح جامع باید هر ۱۰ تا ۱۵ سال موردبازنگری قرار بگیرد و این موضوع در دستور کار راه و شهرسازی است.

وی خاطرنشان کرد: طرح بازنگری و به‌روزرسانی طرح تفصیلی قم در قالب طرح جامع ساختار راهبردی تهیه‌شده و در دست اجرا است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه هر طرحی اشکالاتی دارد، گفت: این طرح تفصیلی نیز دارای اشکالات زیادی از جمله در پهنه‌بندی و شبکه معابر و ضوابط دارد که در کمیسیون ماده پنج در دست بررسی است.

وی افزود: وقتی اشکالات را به کمیسیون ماده پنج می‌برند، از طریق شورای شهرسازی مشکل را تا جایی که شود حل می‌کنیم، به‌طورکلی پس از آنکه طرح تفصیلی تصویب می‌شود، طرح‌های موضعی باید برای محدوده و حریم تعیین شود.

جانقربان اظهار کرد: طرح‌های موضعی برای بافت تاریخی و فرسوده تعریف‌شده و پنج سال قبل در حدود هشت طرح و تهیه کرده‌ایم که در ذیل طرح تفصیلی قرار دارند و در این باره ۳۰۰ هکتار طرح موضعی تهیه شده که به صورت نقطه‌ای بوده که طرح‌های سوم خرداد و امام‌زاده ابراهیم و باغ پنبه و دروازه ری از آن جمله است.

وی عنوان کرد: برای مناطق و محلاتی که مشکلات یا خصوصیات ویژه دارند طرح موضعی تدوین می‌کنیم تا بتوانیم در آنجا کیفیت‌بخشی کنیم.

کد خبر 445530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • قاسمی IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    الان نفهمیدیم قراره بلاخره جان قربان چکار کنه. ینی الان دیگه با میراث درگیری و اختلاف نظر ندارن . ۳ سال من همینطور اسیر این شهرداری و میراث هستم‌ .شهرداری میگه تو طرح تفصیلی هست ملکتون. میراث میگه بافت تاریخی . بخدا بدجور گیر افتایدم