۱۳۶ اتوبوس و وَن ویژه جانبازان و معلولان تهرانی مناسب‌سازی‌ شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه ناوگان اتوبوسرانی به چهار هزار جانباز و معلول، گفت: ۱۳۶ اتوبوس و وَن برای این افراد مناسب‌سازی‌شده است.

به گزارش ایمنا، محمود ترفع با اشاره به سامانه حمل و نقل ویژه معلولان و جانبازان اظهار کرد: این سامانه با عضویت بیش از چهار هزار شهروند دارای معلولیت روزانه خدمات حمل و نقل افراد مربوطه را ساماندهی می‌کند.

وی افزود: این سامانه متشکل از ۷۴ دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده و ۶۲ دستگاه وَن ویژه معلولان است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه پنج میلیارد تومان برای خرید خودروی مخصوص جانبازان و معلولان تخصیص داده شد و مناقصه برگزار شده، اما برنده‌ای نداشته است، تصریح کرد: البته همچنان پیگیر خرید این خودروها هستیم تا بتوانیم پاسخگوی تعداد بیشتری از این عزیزان باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، بخش اعظم ایستگاه‌های خطوط تندرو برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده‌اند، تصریح کرد: این اقدام و پیش‌بینی صندلی ویژه توان‌خواهان در اتوبوس‌های بی. آر. تی، استفاده از ناوگان اتوبوسرانی را برای این افراد امکان‌پذیر کرده است.

ترفع با بیان اینکه بیش از چهار هزار عضو سامانه حمل و نقل ویژه جانبازان و معلولان، تعداد ۳۲۰۰ نفر از ویلچر و ۳۰۰ نفر نیز از عصا و واکر استفاده می‌کنند و همچنین تعداد ۵۰۰ نفر از آنها نیز نابینا هستند، خاطرنشان کرد: سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد از مجموعه‌های منحصر به فرد ناوگان‌های اتوبوسرانی در سطح دنیا است که به صورت اختصاصی صرفاً به شهروندان دارای معلولیت خدمات ارائه می‌دهد.

وی در آستانه «هفته دفاع مقدس» با تاکید بر اینکه جانبازان، جان خود و سلامتی خویش را برای دفاع از کشور و مردم به خطر انداختند و با خدای خود معامله کردند، گفت: پاسخ‌گویی به مطالبات این افراد و شهروندان دارای معلولیت همچون سایر شهروندان، کوچک‌ترین دِینی است که خود را به اَدایِ آن موظف می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: بر این اساس، شرکت واحد وظیفه خود می‌داند که تا جای ممکن، با مناسب‌سازی ناوگان اتوبوسرانی و ارائه خدمات ویژه به افراد دارای معلولیت، امکان حضور این افراد را در جامعه تسهیل کند.

کد خبر 445438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.