جریمه بیش از ۲۳ هزار خودروی دودزا

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به تشدید برخورد با وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی، گفت: وسایل نقلیه گازوئیلی بیشتر از خودروهای بنزین‌سوز آلودگی هوا ایجاد می کنند از این رو ساماندهی کمربندی اصفهان برای کاهش تردد خودروهای سنگین در شهر ضروری است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اعمال قانون وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۹۰ خودرو دودزا در کلانشهر اصفهان اعمال قانون شدند و در این بازه ۱۳۱ هزار و ۱۳۷ وسیله نقلیه معاینه فنی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اعمال قانون ۵۲ هزار و ۴۵۴ کامیون و خودرو سنگین فاقد معاینه فنی در شش ماه نخست امسال، افزود: پلیس راهور برای پیشگیری از تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان در پاییز و زمستان پیش رو با وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی برخورد جدی می‌کند، در حال حاضر نیز دوربین‌ها در سطح شهر فعال هستند و خودروهایی را که معاینه فنی ندارند، جریمه می‌کنند.

سرهنگ محمدی با اشاره به تأثیر موتورسیکلت‌ها بر آلودگی هوای کلانشهرها، اظهار امیدواری کرد: خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها در اصفهان به زودی راه اندازی شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: در فصل سرما و به هنگام وارونگی دما فعالیت کارخانه‌های صنعتی و وسایل گرمایشی نیز آلودگی هوا را تشدید می‌کند، بی تردید آلایندگی عوامل متحرک مانند خودروها در افزایش آلودگی هوای اصفهان بسیار اثرگذار است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه جریمه کردن خودروهای فاقد برگه معاینه فنی مُسکنی برای پیشگیری از افزایش آلودگی هوای اصفهان است، گفت: متولیان امر به فکر ساماندهی کمربندی شهر اصفهان باشند که وسایل نقلیه سنگین با فاصله نزدیک از محدوده بزرگراه‌های این شهر عبور نکنند زیرا وسایل نقلیه گازوئیلی بیشتر از خودروهای بنزین سوز آلودگی هوا ایجاد می‌کنند در حالی که تکمیل کمربندی محدوده سپاهان شهر می‌تواند به کاهش تردد خودروهای سنگین در شهر کمک کند.

کد خبر 445426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.