کرونا ویروس و لنفوم سلول منتل/ ویزیت مجازی برای پیشگیری از بیماری 

افراد مبتلا به بیماری لنفوم سلول منتل (mantle cell lymphoma) بیشتر از دیگران در معرض ابتلای بیماری کرونا قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لنفوم سلول منتل (MCL) نوعی از سرطان گلبول‌های سفید است، گلبول‌های سفید به بدن کمک می‌کنند تا با عفونت‌ها مقابله کند. سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به بیماری MCL به دلیل برخی روش‌های درمانی یا بیماری سرطان ضعیف می‌شود؛ بنابراین لازم است این افراد اقداماتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا انجام دهند که در ادامه به بررسی بعضی از آن‌ها می‌پردازیم:

شیوع کرونا و تغییر روش درمانی

اگر افراد مبتلا به MCL تحت شیمی درمانی وریدی IV قرار دارند، ممکن است پزشک آن‌ها به منظور کاهش تعداد دفعات مراجعه به مطب یا مراکز درمانی، داروهای خوراکی بیشتری تجویز کند یا برنامه شیمی درمانی آن‌ها را تغییر دهد.

ویزیت مجازی

در حال حاضر بسیاری از بیماران با استفاده از تکنولوژی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با پزشک خود ارتباط دارند. پزشکان معمولاً به بیماران خود توصیه می‌کنند به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن فاکتور محرک "گرانولوسیت کلونی" (G-CSF) را تزریق کنند. این فاکتور رشد بدن را مجبور می‌کند گلبول‌های سفید خون بیشتری تولید کند، زیرا آن‌ها نقش مهمی در مقابله با میکروب‌ها دارند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی

از آنجایی که ممکن است ویروس کرونا در ذرات هوا که از دهان یا بینی افراد مبتلا خارج می‌شود، وجود داشته باشد، هر چه فاصله فیزیکی شما با دیگران کمتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری کرونا افزایش می‌یابد؛ بنابراین لازم است مبتلایان به بیماری MCL که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تا حد امکان در منزل بمانند. در صورتی که این افراد برای انجام کارهای ضروری مجبور شوند از منزل بیرون بروند، باید حداقل فاصله دو متری را با دیگران حفظ کنند، از ضدعفونی کننده‌هایی که حداقل حاوی ۶۰ درصد الکل است استفاده کنند و از لمس کردن صورت خودداری کنند.

از آنجایی که نتایج مطالعات نشان می‌دهد ویروس کووید -۱۹ می‌تواند تا ۷۲ ساعت روی سطوح زنده بماند، باید همه افراد پس از لمس سطوح دست‌های خود را با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویند یا آن‌ها را ضدعفونی کنند. افراد مبتلا به بیماری MCL باید به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن خود از رژیم غذایی سالم پیروی کنند، فعالیت فیزیکی داشته باشند و هر شب به مدت هفت یا هشت ساعت بخوابند. علاوه بر این اگر این افراد علائم بیماری کرونا مانند تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، در عضلانی، سردرد، گلودرد و از دست دادن حس بویایی و چشایی را احساس کردند، باید با پزشک خود تماس بگیرند.

کد خبر 445387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.