اوراق اختیار فروش تبعی سهام ذوب آهن اصفهان منتشر می‌شود

اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان فردا ۳۱ شهریورماه، منتشر می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت فرابورس ایران طی اطلاعیه‌ای از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در روز دوشنبه _۳۱ شهریورماه_ خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه، در نظر دارد اوراق اختیار فروش تبعی روی سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان را با هدف حمایت از سهام مذکور منتشر کند. عرضه اوراق فوق از روز دوشنبه مورخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ در فرابورس ایران آغاز می‌شود.

دارایی پایه

بر اساس این اطلاعیه، نماد معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی این شرکت «ذوب تبعی ۹۹۱۲» و دارایی پایه آن سهامی ذوب آهن اصفهان «ذوب ۱» است. عرضه کننده این اوراق صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه بوده و کارگزار عرضه کننده آن «ایستگاه اختصاصی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه» است.

محدودیت‌های خرید

حداقل حجم عرضه روزانه این اوراق ۵۰۰ هزار ورقه و کل حجم عرضه شامل ۴۰ میلیون ورقه است. در نظر داشته باشید که محدودیت‌های خرید هر کد معاملاتی برای اشخاص حقیقی حداکثر ۲۰ هزار ورقه است و اشخاص حقوقی مجاز به خرید این اوراق نیستند.

دامنه نوسان

این اوراق دامنه نوسان ندارند. حداقل و حداکثر مقدار در هر سفارش (ورقه) از یک تا ۲۰ هزار ورقه است. قیمت اعمال ۷,۳۳۰ ریال است. همانطور که اشاره شد دوره این معاملات از فردا آغاز می‌شود و در روز ۲۴ اسفند امسال سررسید می‌شود.

شرایط تسویه

خرید سهم توسط عرضه کننده به قیمت اعمال از دارنده اوراق اختیار فروش تبعی، پرداخت مابه‌التفاوت آخرین قیمت اعمال اعلامی توسط بورس و قیمت مبنای دارایی پایه در سررسید به صورت نقدی در صورت توافق طرفین از شرایط تسویه تعهدات این اوراق است.

بر اساس این اطلاعیه، این اوراق معاملات ثانویه نداشته و نحوه تعیین قیمت مبنای دارایی پایه آن شامل قیمت پایانی سهم پایه گرد شده به نزدیک‌ترین عدد صحیح است.

ساعت و روزهای معاملاتی

ساعت و روزهای معاملاتی این اوراق از شنبه تا چهارشنبه (به جر ایام تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۲ و نیم است و زمان‌بندی درخواست اعمال در سررسید و اعمال اوراق است.

کد خبر 445318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.