سرنوشت مبهم تپه اشرف

سرپرست هیات باستان شناسی تپه اشرف از پایان فصل هفتم کاوش‌ها داد و گفت:‌ متأسفانه برای ادامه کاوش‌ها هیچ اقدام و برنامه‌ریزی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فصل هفتم کاوش‌های نجات بخشی تپه اشرف در قسمت جنوب خیابان سلمان فارسی از اردیبهشت سال جاری آغاز شده بود. این کاوش‌ها به دلیل نیاز به انجام عملیات باستان شناسی پیش از رد شدن لوله آب توسط اداره آب و فاضلاب انجام شد. در طی این فصل چند شئ ارزشمند اشکانی از جمله سه اسکلت انسان و یک اسکلت اسب کشف شد.

بیشتر بخوانید:

علیرضا جعفری‌زند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: روز گذشته (۳۰ شهریور) آخرین روز فصل هفتم کاوش‌های نجات بخشی تپه اشرف بود و بدین ترتیب یک فصل دیگر از کاوش‌ها به پایان رسید. متأسفانه برای ادامه کاوش‌ها هیچ اقدام و برنامه‌ریزی نشده است.

سرپرست هیأت باستان شناسی تپه اشرف با اشاره به سرنوشت اسکلت‌های کشف شده، اظهار کرد: اسکلت بانوی اشکانی و اسب به موزه هنرهای معاصر اصفهان منتقل شد، اما به دلیل شرایط سختی که دو اسکلت دیگر داشتند امکان جابجایی آن‌ها نبود.

او درباره احتمال رد شدن لوله آب از این بخش تاریخی، توضیح داد: تمهیداتی انجام شده که لوله‌ها از بخش کاوش شده رد نشود.

جعفری‌زند تاکید کرد: درحال حاضر هدف شهرداری اصفهان تکمیل بدنه‌سازی شمال تپه اشرف است و ادامه کاوش‌ها در اولویت نیست. به هرحال امیدوارم مسئولان شهر و استان، تپه اشرف را از یاد نبرند و برای ادامه کاوش‌ها همیاری و همکاری داشته باشند.

کد خبر 445223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.