کیفیت بهتر زندگی در شهرهای کوچک هند

شواهد حاکی است که مردم هند اغلب مایلند در شهرهای کوچک سکونت کنند چرا که در این گونه شهرها، خدمات عمومی با کیفیت بهتر ارائه می‌شود و وسایل حمل و نقل عمومی با سرعت بیشتری مردم را به مقصدهای خود می‌رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حدود یک سوم مردم هند در مناطق شهری سکونت دارند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. تحقیقاتی که اخیراً توسط پژوهشگران برجسته هندی در زمینه شهرنشینی در کشور انجام شده است نشان می‌دهد که مردم هند اغلب سکونت در شهرهای کوچک را بر کلانشهرها ترجیح می‌دهند چرا که در این مناطق به خدمات عمومی، بیشتر و با کیفیت بهتر دسترسی دارند. در واقع، شهرهای هندی هرچه کوچک‌تر و فشرده‌تر باشند کیفیت زندگی در آن‌ها بالاتر است و رشد جمعیت با سرعت بیشتری در آن‌ها صورت می‌گیرد.

محققان هندی برای انجام مطالعات خود از تصاویر ماهواره‌ای چراغ‌های روشن شب‌هنگام، از سال ۱۹۹۲ به بعد در ۳۵۰ شهر هند بهره گرفتند. از آنجا که این تصاویر با استفاده از چراغ‌های روشن شبانه تعیین می‌شود، ممکن است در مرزهای مختلف کشور متفاوت باشد. در واقع، پژوهشگران از این چراغ‌ها برای تعیین میزان تراکم شهرها و مسافت بین هر دو مکان در یک شهر استفاده کردند. به عنوان مثال، تصاویر حاصل نشان داد که کلانشهر کلکته به شکل یک مسیر طویل از تراکم بسیار کمتری نسبت به بنگلور، با شکلی پنج ضلعی مانند، برخوردار است.

در شهرهای فشرده، فاصله‌های بین دو نقطه از یکدیگر بسیار کوتاه‌تر است و در نتیجه ارائه خدمات عمومی برای مقامات رسمی آن ساده‌تر است و ساکنان مسافت‌های کمتری را برای تأمین نیازهای خود طی می‌کنند. چنانچه فاصله بین دو مکان در یک شهر نسبت به دیگری، حدود ۳۶۰ متر کمتر باشد آنگاه شهر اولی به میزان سه درصد جمعیت بیشتری را در خود جای می‌دهد. اگرچه تراکم جمعیت، تجارت را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نمی‌دهد با این حال شرکت‌های هندی در مناطق فشرده اغلب گرد هم می‌آیند تا از منافع مشترکی برخوردار شوند.

کد خبر 445003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.