تفریق؛ مانی حقیقی با نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی به سینما می‌آید

تفریق نام جدیدترین ساخته مانی حقیقی است که به تازگی ترانه علیدوستی به جمع بازیگران نامدار آن از جمله نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مانی حقیقی یکی از کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران است، مولفی که فضای کاری متفاوتی نسبت به از دیگر آثار سینمایی دارد. مانی حقیقی ارتباط نزدیکی با کارگردانان مهم ایرانی داشته است، او فیلمسازی را در سال ۱۳۸۱ و با فیلم "آبادان" آغاز کرد، فیلمی که در نهایت توقیف شد. حقیقی سپس در سال ۱۳۸۴ فیلک "کارگران مشغول کارند" را بر اساس طرحی از عباس کیارستمی ساخت.

در همان سال اصغر فرهادی "چهارشنبه سوری" را جلوی دوربین برد، فیلمی که فیلمنامه آن را به شکل مشترک با مانی حقیقی نوشته بود. پس از این چند اثر درخشان حقیقی در دهه ۱۳۸۰ کنعان را ساخت و در سال‌های پایانی این دهه بیشتر به عنوان بازیگر فعالیت کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۰ "پذیرایی ساده" را ساخت، فیلمی که در جشنواره‌های خارجی نیز درخشید.

اما شاید اوج کار حقیقی "اژدها وارد می‌شود" بود، فیلمی که بر لبه سینمای مستند و داستانی حرکت می‌کرد و فرم جدیدی برای ارائه داشت. با این اثر بود که حقیقی به نوعی توانست جایگاه خود به عنوان یک کارگردان مهم در سینمای ایران را بیش از پیش تثبیت کند. او سپس به سراغ ساخت فیلم "خوک" رفت که حتی از اثر قبلی او عجیب‌تر بود و در جشنواره‌های خارجی نظیر برلین درخشید.

حالا مانی حقیقی یک فیلم تازه در دست ساخت دارد، "تفریق". فیلمی که زوج موفق بازیگری چند سال اخیر سینمای ایران یعنی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. حالا به تازگی ترانه علیدوستی بازیگری که در کنعان و پذیرایی ساده با حقیقی همکاری داشته به جمع بازیگران تفریق اضافه شده تا ترکیب جذابی را تشکیل دهند.

فیلمنامه تفریق را نیز حقیقی با همکاری امیررضا کوهستانی نوشته است که خبر از یک اثر درخشان دیگر می‌دهد. همچنین برخی منابع گریم عجیب بازیگران این فیلم را منتشر کردند و می‌توان حدس زد که تفریق در حال و هوایی نزدیک به خوک ساخته خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که مهم‌ترین اثر در دست تولید در روزهای شیوع ویروس کرونا که سینمای ایران دچار رکود شدیدی شده، می‌تواند گیشه را در پایان سال جاری و یا ابتدای سال آینده نجات دهد؟

کد خبر 444999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.